Alla inlägg den 19 september 2008

Av Ines - 19 september 2008 22:56

Vissa grejer bara missar jag! Fick mig en släng av sleven när jag var på sommarverksamheten. Då missade jag att kolla ett av barnens sov-tider vid lämningen på morgonen. Men vissa saker "sitter inte i ryggmärgen" helt enkelt. Idag missade jag igen: Gosedjuren och tuttarna!


Det slog mig när jag skulle lägga fem barn idag: Nej! Jag glömde gosse-djuret och tutten till en av flickorna! Ska jag hämta med risk att det blir kalabalik? Kommer hon att somna? Efter tio minuter kom viskningen i mörkret: Jag vill ha min kossa!


Snabbade mig ut i kapprummet, hittade en men inte två kossor (det var syskon)och ingen tutte. Snabbade mig tillbaks med skadan var redan skedd. Tog nästan 30 minuter att fixa vilan som normalt går på en kvart!


Men jag är INTE förskollärare....fritidsbarn har ingen sovvila och min minsting på hemmaplan går gymnasiet. Punkt.

Av Ines - 19 september 2008 22:48
Click to Mix and Solve

Av Ines - 19 september 2008 22:11

Blev så himla glad när jag for hem i kväll. På radin var det en kvinna som var så lycklig för att hon kommit fram. Hon ville spela en låt för sin man på deras 49-årsdag som gifta. Jaa, jag hoppas bara vi får fira femtio oxå. Låten hon önskade:

Av Ines - 19 september 2008 21:54

Åh, så jobbigt det är ibland. I morse så bara kom det med full kraft:Nää, stackars vän som begraver sin fru idag. Då kom tårarna och minnet av dagen för tre år sedan. Varför? För att de båda slogs mot en sjukdom men förlorade och lämnade oss alldeles för tidigt? Det får vara som det vill, men känns som att jag haft gråten väldigt nära idag iaf.


Tur nog så hade jag en inbjudan till annan god vän och blev dessutom bjuden på middag. Har fixat så jag har telefon igen och ringde självklart mamma när jag kom hem. Då blev det ju självklart en massa snack om pappa och då gick det som över. För mig känns det väldigt mycket som Bo Holmlund uttryckte det, om hur han hanterar sorgen efter Anna Lindh: Minnena av Anna är så ljusa och fina så de bär hela vägen. Så himla fint sagt.


God kväll!

Av Ines - 19 september 2008 21:02

En av mina vänner har börjat blogga i veckan. Som jag skrattade åt detta inlägg:


http://gun-britt.bloggagratis.se/2008/09/18/962311-maskineri-eller-vackelse/


Framförallt åt meningen: Det var tur att Johannes hade tid att skrika åt människor i flera år. Tänk om han hade skyllt på tidsbrist?


Välkommen in i "bloggträsket"!

Presentation

Omröstning

Längtar till semestern?
 Ja
 Nej
 Har ingen semester.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27 28
29 30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Stoppa FRA-lagen


Ovido - Quiz & Flashcards