Alla inlägg den 24 september 2008

Av Ines - 24 september 2008 22:32
Click to Mix and Solve

Av Ines - 24 september 2008 22:14

Dagens favorit på min radiokanal:

Av Ines - 24 september 2008 22:04

I dag avslutade jag arbetsdagen med att äta middag på Ålidhemskyrkan. Tänk att jag på nåt märkligt sätt alltid hamnar i:



Pyssel!


Nja, nu blev det ju inte så mycket pysslat, men jag blev tillfrågad om jag kunde hjälpa till att ställa i ordnig iaf.


Hihi, blev tillfrågad om att stanna kvar för jag verkade så kunnig men näää! Hade ju absolut inte tänkt mig att stanna så länge men rätt vad det är så sitter jag nog där på onsdagar....


God kväll!

Av Ines - 24 september 2008 21:19

Här kunde det ha varit en bild på en:



ÄLG.




Hörde igår att barnens pappa fällt sin första älg sedan han började jaga för tio år sedan.


Oj! Men jag som blivit så blödig....hur känns det att döda en älg?


-Kan man gråta över en död älg?


Nä, det är ju inte som att jag är vegetarian, men döda?


God kväll!

Av Ines - 24 september 2008 21:09

Hade besök av en sjukvårdskunnig vän som förklarade världen för mig i kväll. Anledningen till att en rättsmedicinsk utredning tar tid beror på att man måste gå in i den förutsättningslöst. Dvs, även om man med stor sannolikhet vet vem det är (eller misstänker) så måste man arbeta förutsättningslöst. Jämföra tänder med ALLA tänder som finns i systemet...alltså även dina och mina.


Sen ska det tas DNA-prover som tre oberoende av varandra personer skall utföra. Dessutom måste ALLA skador på kroppen utredas. Även operationsärret från det brutna benet från lågstadiet...detta för att OM något brott är begånget så ska det finnas bevis....


Detta är svensk rättssäkerhet. Det ska vara ställt utom allt rimligt tvivel att den man hittat är den man med all utredning kommer fram till att det är.


Plötsligt kunde jag som förlåta att det tar sån tid. Det är väl skönt att man är noggrann i sin utredning och när anhöriga underrättas så är man så säker som det bara går att vara.


God kväll!

Av Ines - 24 september 2008 21:01

Åh, vad jag vill ha all tid i världen när jag ser sånt här:


Bildextra Håll dig varm – höstens finaste stickat! God kväll!

Presentation

Omröstning

Längtar till semestern?
 Ja
 Nej
 Har ingen semester.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27 28
29 30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Stoppa FRA-lagen


Ovido - Quiz & Flashcards