Alla inlägg under maj 2009

Av Ines - 31 maj 2009 13:12

Samma strålande sol även idag. Men det är inte bara fördelar. Drabbad av solsting, eller nåt så drabbades jag av en yrsel av sällan skådat slag. Jag tog mig hem med bilen men nog var det illa...


Blä, jag hatar att vara sjuk.

Av Ines - 31 maj 2009 13:05

Lördagskvällens badnymf:



Själv doppade jag tårna (knappt), och tyckte det var kallt. Skitkallt.

Av Ines - 31 maj 2009 08:33

I dag är det vår dag!



Mors Dag i dag.


Lite kul att jag vet två som firar för första gången. Välkommen i klubben.

Av Ines - 31 maj 2009 08:14

Jag är glad att inte min anställningsintervju slutade så här:

Av Ines - 30 maj 2009 10:51

Det skulle nästan vara spännande att få sina drömmar analyserade nu. Drömmer det mest osannolika och märkliga drömmar i dessa dagar.


Ja, det gick bra att sova trots att jag bor alldeles bredvid en av det här årets största (?) händelser i Umeå: Brännbollsyran.


Ha en bra dag!

Av Ines - 30 maj 2009 08:26

Det är definitivt sommar när inbjudningarna till att grilla krockar med varandra. Ett i och för sig angenämt problem. Fast den här gången var det inga problem. Kvällens knytkalas var planerad sedan en vecka tillbaks och med den värme som råder så rör i alla fall inte jag mig nå mycket i "onödan".



Knytkalas på grillen.

Av Ines - 29 maj 2009 23:09

Jag har en polishelikopter snurrande ovanför mitt hus med jämna mellanrum. Det pågår brännbollsyra på området. Första gången jag upplever den på riktigt nära håll. Jag brukar ju fara till Luleå och äta tårta med Christoffer och ev morsdagstårta. Men i år for jag upp till Kristi Himmelfärds-helgen istället.


De som är ute och är "vuxna på stan" sa att det fanns 30 poliser på området i kväll. Oj, själv såg jag då ingen på väg till centrum? Kanske knallar jag ut en sväng igen , bara för att ha vart med.


God Natt!

Av Ines - 29 maj 2009 23:08

Sista veckan för blogguppropet!

Stort tack för ditt engagemang i blogguppropet. Vi är överväldigade av ert stöd och alla kreativa uppslag för att rädda mammorna via era bloggar. Vi är nu uppe i fantastiska 542 registrerade bloggar och hittills har ni och era läsare samlat in 68 500 kr. Här hittar du en lista över alla som deltar och de tio som samlat in mest pengar: http://www.redcross.se/blogguppropet

På Mors dag nu på söndag kl 20.00 direktsänder TV4 och Röda Korset en insamlingskväll för mammorna. Redan idag kan du chatta med programledaren Tilde de Paula på Familjeliv. Bänka dig vid datorn mellan 13.00 och 14.00

Din widget kommer vara aktiv i en vecka till. Påminn gärna dina läsare att varje bidrag, stort eller smått, hjälper mammor i utsatta situationer.

Om du vill läsa mer om kampanjen hittar du bilder och artiklar här. Det materialet får du gärna använda i din blogg.

Tack igen,
Röda Korset

Presentation

Omröstning

Längtar till semestern?
 Ja
 Nej
 Har ingen semester.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Stoppa FRA-lagen


Ovido - Quiz & Flashcards