Alla inlägg den 25 september 2008

Av Ines - 25 september 2008 22:13

Nåt som är helt otroligt är dessa fantastiska soldagar vi har just nu. Med en dåres envishet vägrar jag plocka bort från uteplatsen (fast det är nog mer lättja?)


Nåt som slog mig idag på hemvägen var alla gula blad på träden. Vackert med lite inslag av rött. Sen kom nästa tanke: När hände det? Det var ju grönt bara för ett tag sen? Det är som vi konstaterade på jobbet: Snart är det julafton!


God kväll!

Av Ines - 25 september 2008 22:09

Trallade in på jobbet i morse, glad för att jag bara skulle jobba fyra timmar...dessutom sovmorgon i morgon...Jag hade en plan!


Byttes snabbt bort när jag möttes i dörren av att kollegan blivit sjuk...nää! Blev heldag idag och i morgon...vem har klagat på lite jobb..??


Man ska vara försiktig med vad man önskar.

Det kan gå i uppfyllelse!


God kväll!

Av Ines - 25 september 2008 17:23

Läser att en skola anser att man tar krafttag mot skolket genom att skicka sms till föräldrar. Nja, jag är skeptisk. Krafttag är när man också funderar på sin egen del i problematiken tycker jag. Här riktar man in sig på att det är fel på eleven och problemet ska lösas av föräldrar som får sms.


Läs själva på:

http://www.vk.se/Article.jsp?article=217131


Jag tror inte ett enda sms eller mail till, skulle ha fått åtminstone mina barn till skolan. Däremot ett bättre bemötande av skolans personal!


Skolk är givetvis ett gigantiskt problem och visst ska föräldrar informeras men utan egen självkritik så har man inte tagit krafttag. Är det någon som har funderat på varför de inte kommer?


God kväll!

Presentation

Omröstning

Längtar till semestern?
 Ja
 Nej
 Har ingen semester.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27 28
29 30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Stoppa FRA-lagen


Ovido - Quiz & Flashcards