Alla inlägg den 28 september 2008

Av Ines - 28 september 2008 19:07

Ibland kommer den här låten in i mitt huvud:

Av Ines - 28 september 2008 16:39
Click to Mix and Solve

Av Ines - 28 september 2008 14:01

Quinna
Vad vet du om kvinnors villkor i världen? Testa dina kunskaper - prova på några frågor ur Quinnaspelet >>> Vilken grupp utsätta mest för diskriminering i arbetslivet enligt Internationella Arbetsorganisationen ILO? Rätt svar: KvinnorStudien ”Dags för jämlikhet på arbetet” slår fast att kvinnor är den överlägset mest diskriminerade gruppen i arbetslivet. Många kvinnor diskrimineras dessutom av flera orsaker. Trots att diskriminering i olika former förekommer dagligen över hela världen menar rapporten att arbete och arbetsplatser ändå är den strategiska inkörsporten för kampen mot diskriminering i samhället. Källa: ILO Global Report 2003 Time for equality at work & FN-förbundet

Av Ines - 28 september 2008 13:47

Jag har en kompis som gör så otroligt fina akvareller. I går på bussen från Skellefteå frågade jag henne vad som krävs för att få en: Att du gifter dig!


Oj, för en kort stund funderade jag på tanken. Men idag slog det mig. Njet, det är inte värt det. Dessutom finns det ju fler som gör fina akvareller! Som tex Kaya Hansson:



Ha en bra dag!

Av Ines - 28 september 2008 10:27

Är det dax att ge upp nu?




Nu är det inte grönt längre....


Dax att inse att det är höst nu?


Av Ines - 28 september 2008 09:14

Är det någom mer än jag som inte kan sluta skratta åt Karin Ahlborg? Jag tänker på hennes inlägg i förra söndagens söndagsbilaga.


Med tonåringar slipper man köpa stjärtsalva.


+ Ingen ber en sätta namnlappar i kläderna

- Nya jackan är spårlöst borta. Varför ber ingen att man sätter namnlappar i kläderna?


Det var många klockrena jämförelser.


I dag med småbarnsåren bakom sig så kan jag oxå känna: åh, om de vore små igen! Eller, näääää!!

Av Ines - 28 september 2008 09:13

Jag fick en present...




Arton pärlor. Tolv runda, sex avlånga.
Varje pärla bär sin egen mening och fråga.
Tillsammans stakar de ut livets väg,
den snåriga, arbetsamma, som tar oss genom öken och natten,
men också den som leder till
bekymmerslöshetens ängar och den stora kärleken.

Presentation

Omröstning

Längtar till semestern?
 Ja
 Nej
 Har ingen semester.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27 28
29 30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Stoppa FRA-lagen


Ovido - Quiz & Flashcards