Alla inlägg den 14 september 2008

Av Ines - 14 september 2008 22:28

Det finns bara en sak att säga om dagens film: Se den!


En film som gjorde oss riktigt glad efter dagens fadäs. Sen har jag ju växt upp med ABBA:s musik men aldrig riktigt tagit till mig texterna.


Japp, en film jag verkligen rekomenderar fler att se...

Av Ines - 14 september 2008 22:20

Nä, det här vinner ni inga nya människor till er anläggning på! När jag äntligen skulle introducera faster Irja på IKSU så blev det bara fel. Först tog de inte emot hennes presentkort. OK, det var hon som kollat fel, men vara grinig för fyra dagar....Det var ju inte fyra veckor, månader eller år över tiden. Dessutom är det mänskligt att bara titta på datumet på ett presentkort om man får två? Det tycker iaf jag.


Sen hade de för första gången på mina tre år som jag besökt IKSU en riktigt dålig ledare. Det var nog nästan det som gjorde att vi inte riktigt kunde smälta den dåliga starten på vårt besök. Ingen röd tråd, ingen medryckande musik, ingen entusiasm....


Nä, bättre kan ni!

Av Ines - 14 september 2008 13:16

Det här är ju otroligt:



Jag har lyckats få ihop fodret. Nu ska jag "bara" sy ihop delarna och voilá!

Åkpåsen är färdig!


(kommer ju inte att tåla nån närmare besiktning....)

Ha en bra dag!

Av Ines - 14 september 2008 10:47

I kväll blir det bio: 



Har väntat ut filmen alla pratar om. Väntat på att den kommer till Vännäs och ska se den med faster. Blir en heldag med både IKSU, mat och sedan bio. I väntan på em så roar jag mig med symaskinen...


Ha en bra dag!

Av Ines - 14 september 2008 08:40

Ibland går jag in på Tamaras blogg för att kolla vad som händer i politiken i "den lilla världen", alltså i Umeå där jag bor. Det här gav mig definitivt kalla kårar efter ryggraden! Med allt tal om miljöhotet, växthuseffekten mm mm så visst verkar det helt uppåt väggarna att maten till Umeås gamla ska fraktas 90 mil? Varje dag?! 

Namn: Tamara Spiric


onsdag 10 september 2008 kl 14.08

Maten lagas 90 mil från Umeå för att politiker inte kan eller inte vill bättre?

Kommunen har återigen upphandlat mat till socialtjänsten bl.a de äldre i eget boende. Det var endast två företag som sade sig villiga att leverera maten. Båda tillagade maten ca 90 mil härifrån. Valet föll på det billigaste.

Det är helt vansinnigt att vi å ena sidan hela tiden skall översköljas av politiker som vill bräcka varandra i miljövänlighet och div.; samtidigt som de i de politiska besluten sällan är beredda att ta ett miljö- och i detta fall även kvalitetsansvar.

Det borde möjligen vara läge för kommunen att seriöst försöka lösa situationen genom egen produktion. Men när jag föreslår att vi skall titta närmare på det blir svaret: Det har tittats på så många gånger och: det går inte, det är omöjligt.

Visst tusan är det lite märkligt. Man skulle kunna tro att det var fråga om att gå på Mars och inte om att tillaga mat i en stad med 112 000 invånare till våra äldre. Tror resten av politikerkåren i denna stad att detta är en omöjlighet hur förväntar de sig att människor då skall kunna tro att de kan ordna med andra tillsynes mer krångliga saker. Eller så är det kanske egentligen mycket enklare: De bryr sig inte tillräckligt om att maten kommer i en liten fryst låda 90 mil ifrån.


Läs mer:


http://www.vk.se/kategori_blogg.jsp?category=314&blog=true&leftmenu=132

 

Presentation

Omröstning

Längtar till semestern?
 Ja
 Nej
 Har ingen semester.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27 28
29 30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Stoppa FRA-lagen


Ovido - Quiz & Flashcards