Alla inlägg under september 2008

Av Ines - 22 september 2008 21:32
Click to Mix and Solve

Av Ines - 22 september 2008 21:20

Åh, jag kan bli så blödig när jag ser Extreme home makeover! Som när de spelade den här i kväll:

Av Ines - 22 september 2008 21:17

Fick frågan om jag skulle ha bredband oxå via Telia i fredags. Nää, det har jag ju redan tyckte jag. Men kanske det är smart att samla allthos en leverantör? Tänlkte jag liteför fort igen?


God kväll!

Av Ines - 22 september 2008 21:10

Har bytt gardiner nästan färdigt nu...nja, inte riktigt nöjd faktisk. Köpte gardiner i Morjärv på väg ned till Umeå i sommar. De var billiga, men njaaa... Nu får de iaf hänga tills jag tvättat upp de gamla så får jag se sen. Blev iaf bättre med mer insynsskydd! Har ju rena E4:an utanför fönstret vissa tider...


I morgon är dagen F för fotografering. Hihi, kommer att bli efter frukost så vi får nog skydda finkläderna ordentligt! Vissa av våra små har ju inte mycket till bordsskick?? Blir nog rent av klädbyte helt och hållet?


God kväll!

Av Ines - 22 september 2008 16:58

En nostalgitripp med Lugna favoriter på väg hem från jobbet...

Av Ines - 22 september 2008 06:47

Nu kommer väl inte jag att hinna se det här, dessutom är nog min minsting för stor? Men åh, vad jag minns med glädje när jag och Stefan såg Ronja live på Arcus! Bara nästan 20 år sedan.... 



av Astrid Lindgren Dramatisering: Annina Enckell
Från 7 år
Ronja Maja Runeberg Birk Anton Raukola
I övriga roller: Emelie Hertzman, Therese Lindberg,
Anders Lindgren, Mikael Odhag, Lars Schilken och Roger Storm
Regi/scenografi/kostymskisser: Jalle Lindblad
Kostym: Mona Blombäck
Maskdesign/tillverkning: Mila L Roberts, Rickard Bristle
PREMIÄR 27 september, Scen 2

Offentliga föreställningar i Luleå: 27-28 sep,
4-5, 11 okt och 22-23, 9-30 nov kl 15.00
4, 11 okt och 22, 30 nov även kl 11.00

Turné oktober: 15 Kalix, 16-17-18 Haparanda,
21-22 Boden, 23-24 Överkalix, 25 Gällivare,
28-29 Kiruna, 30 Jokkmokk.
November: 3-4 Älvsbyn, 5-6 Arvidsjaur, 7-8 Piteå,
11 Övertorneå och 12-13 Pajala.
Turnén genomförs med särskilt turnéstöd av NLL
 


Ha en bra dag!

Av Ines - 21 september 2008 22:45

Hade jag glömt hjärnan hemma? Antagligen för jag har lyckats med bedriften att köpa en pin som om jag vore abort-motståndare! Jag fastnade för de rara fötterna och så stod det "säg ja till livet".


Jamen självklart! Med alla vänner som haft sorg och begravning så kändes det väldigt rätt med ett Ja för livet. Men blev upplyst efteråt vad det var. Oj, blev ju riktigt pinsamt faktiskt. Jag ser inte abort som en lösning för egen del men det är bra att möjligheten finns. Ingen ska tvingas föda ett barn bara för att det råkade bli så.


Jag tror inte det är ett lätt beslut som någon tar. Men måste det göras så ska de inte behöva mötas av en människa med en pin som fördömer deras beslut! För att det är så söta fötter....


God kväll!

Av Ines - 21 september 2008 22:25

Äntligen kom gardinerna upp igen. Japp, gjorde ett ryck på eftermiddagen med både gardiner och tvätt. Blev sena tvätt-tiden för jag hade missat att boka. Jag kan ju få för mig att det bara är jag som bor i huset. Oftast är det ju inga problem alls med tvätt-tider.


Dagens bästa är väl ändå att jag oxå lyckats få iväg Stefans USB-minne i ett paket och postat det oxå!!


God kväll!

Presentation

Omröstning

Längtar till semestern?
 Ja
 Nej
 Har ingen semester.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27 28
29 30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Stoppa FRA-lagen


Ovido - Quiz & Flashcards