Alla inlägg under februari 2008

Av Ines - 26 februari 2008 07:45

Har varit in på platsbanken på morgonen. Upptäckte av en slump att:


Ändrat 2008-02-24

  • Fullständigt
  • Tillgängligt
  • Visa alla uppgifter

55 arbetsgivare har läst ditt CV senast 2008-02-26 kl. 07:08


Kändes lite läskigt på nåt sätt.

Nä, ska på ett jobb idag oxå.

Ha en bra dag!

Av Ines - 26 februari 2008 07:29

Har blivit inbjuden till en grupp på Facebook. Tur att det finns människor som påminner mig om vad som är viktigt! Denna gång var det äldsta sonen. Att inte splittra familjer vare sig den är svensk, turkisk, finsk...



"Regeringen åsidosätter återigen barnkonventionen till förmån för andra prioriteringar. Genom att föreslå skärpta krav på anhöriginvandring splittras familjer i onödan och detta drabbar ytterst barnen*). Detta sker som ett steg i sin arbets- och egenförsörjningslinje som det "nya arbetarpartiet" driver framgångsrikt(?). Frågan är komplicerad och mångfacetterad, men med utgångspunkt i att ta hänsyn till de röstsvagaste grupperna i samhället i sina beslut kommer man troligen fram till en mer human politik i Sverige som gynnar befolkningen och folkhälsan positivt. Att dessutom strunta i barnkonventionen ytterligare en gång sätter ett av världens rikaste länder i en dålig dager. Regeringen med Fredrik Reinfeldt och Tobias Billström i spetsen har luddiga argument såsom att Sverige trots deras förslag är ett av de humanaste länderna i EU avseende migrationslagar. Om detta (EU) är ett bra jämförelseobjekt kan nog diskuteras länge och väl, men de senaste åren tyder inte på en human och tolerant syn på immigration med allt hårdare regler/ policy samt transitläger utanför EU:s gränser.
Nej, om vi inte ens kan ta hänsyn till barnens bästa så får vi nog revidera bilden av Sverige som ett humanismens säte.

Återkalla förslaget Billström och Reinfeldt! "

*) Direktiv 2008:12 "Försörjningskrav vid anhöriginvandring"

http://www.rb.se/sv/Barnkonventionen/KortaVersionen/

Av Ines - 25 februari 2008 23:44

Vissa ställen är roligare än andra att vara på! I dag hade jag turen att få jobba på ett av mina favoritställen. Kom inte på förrän på eftermiddagen hur lyckligt lottad jag är. Blev dessutom bokad för tre dagar till i mars!


Men vem blir inte lycklig när solen skiner? Bidrar ju oxå till att det är lätt att vara glad. Att jag sen somnade som en stock framför TV:n kan ju inte hjälpas! Ska nog fortsätta med det, men inte framför TV:n...


God natt! 

Av Ines - 25 februari 2008 17:52

Hittade den här bilden:


Nobelpris.


Är det så illa att komma från Skellefteå?

 Så fruktansvärt pinsamt för denna stackars tjej, men med vänner från Skellefteå så kan jag skratta åt det...


Av Ines - 25 februari 2008 17:43

Har på kul varit och kollat läget på bostadsmarknaden. Den här tex: Lägenhet. 20 kvm större än nu och trehundra kronor dyrare. Helt ok för mig! 

Av Ines - 25 februari 2008 07:44

Kände mig så otroligt nöjd med gårdagens insatser. Fick iväg tre ansökningar om arbete men på em kom smällen! En dånande huvudvärk som vägrade ge med sig. Inte kul alls. Jag tror det är nåt psykosomatiskt för visst vill jag ha jobb men alla tankar och funderingar det medför. Få ihop det rent praktiskt med allt vad det innebär...Har ju haft ett litet h...vete att få ihop flytten inom samma stad. Nu är det ju inte direkt nästgårds...OM jag nu lyckas vill säga. Det har jag ju inte sett än! Ska väl göra som en god vän brukar säga: Låt det hända först! Sen kan jag börja oja mig över hur det ska gå till.


Hade inte räknat med jobb idag men jodå, jag är på G till nån förskola idag.


Ha en bra dag! 



Av Ines - 24 februari 2008 12:19

I mars har Hjärt-Lungfonden en insamling till forskning om kvinnors hjärthälsa. den som vill stödja forskningen kan göra det på Hjärt-Lungfondens pg 90 91 92-7.
Mer info: www.hjart-lungfonden.se



Presentation

Omröstning

Längtar till semestern?
 Ja
 Nej
 Har ingen semester.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Stoppa FRA-lagen


Ovido - Quiz & Flashcards