Alla inlägg under februari 2008

Av Ines - 28 februari 2008 08:14

Den 29 maj skriver Tamara i sin blogg:

"tisdag 29 maj 2007 kl 15.04

Umeå nästa Fairtrade city

Ibland så händer det!

Social och ekonomisk rättvisa bortom våra landsgränder men beroende av oss, det är faktiskt också vårt ansvar. Det är vi som , genom våra inköp , accepterar att lilla José i Dominikanska republiken arbetar 14 timmar/dag på kaffeplantage, vid 10 års åldern, till en lön bestående av i stortsätt endast mat för dagen och husrum (i form av tält).

Men vi är också de som kan bidra till att förändra det.

Idag beslutade KSAU att bifalla min motion som säger att vi skall arbeta för att bli en Fairtrade City. En stad som handlar rättvist. Det börjar röra på sig i kommunen. Hoppas att näringslivet också känner av trycket och tar sitt ansvar. Vissa gör det redan, men de kan bli många fler."


Igår var jag på Livstilscafé i Ålidhemskyrkan (jag hann!) och de har oxå tagit ett beslut om att satsa på sin Rättvisebutik! Lyssnade på Evelina som är ambassadör för Fair Trade här i Umeå.


Våra val gör skillnad!

Av Ines - 28 februari 2008 08:01

Igår var det lätt att hålla sig för skratt när jag for till jobbet. Det var väldigt mycket: Var tog vägen vägen? Är det på en åker jag åker? Hur vitt som helst så vägen bara försvann.Det mest harmliga är nog ändå att jag haft jobb i närområdet onsdag fredag och nu ringde de fån ytterligare ett ställe nära...Shit!Hopplöst att välja rätt helt enket...

Av Ines - 27 februari 2008 11:14

Nä, känns inte alls kul idag. Har snurrat runt på platsbanken och sökt jobb på förmiddan. Det drar igång hjärnkontoret på inte allt för roliga tankebanor...En känsla av utanförskap, misslyckande, felval mm. Så när hjärnan växlat in dit, går tankarna över på det privata planet där jag oxå hur lätt som helst kan känna mig både bortglömd och bortvald!Nä, dax för uppryckning nu! På väg mot byn och jobba och vad tror ni vädret visar? Självklart har det fantastiska väder vi haft i två dar övergått till...snöfall!! Hoppas att bildörrarna går att öppna?


Ha en bra dag! 

Av Ines - 26 februari 2008 23:24

Av Ines - 26 februari 2008 22:59

Har kommit på att jag har sovmogon i morgon om jag vill! Hur bra är inte det? På väg mot luvan på "projekt åkpåse" och håller ju som bäst på att söka jobb oxå. Blir möjlighet att försöka ringa dit jag slängt in ansökningar...Har dessutom hittat fler jobb som jag troligen söker oxå. Så himla skönt även om jag antagligen missar maten på Ålidhemskyrkan.. Börjar sent och slutar sent.


God Natt!

Av Ines - 26 februari 2008 22:55

Har fattat först i kväll att pojkarna har sportlov uppe i Luleå. Ringde upp yngste sonen för att kolla om han tänkte hälsa på. Nja, det lät tveksamt...men herregud! Hur svårt kan det vara? Vet han inte att:


 Saknar dig

Jag och ALLA mina vänner här i Umeå...

Säger bara en sak: Sätt dig på bussen. Basta! 

Av Ines - 26 februari 2008 20:50

Har varit irriterad på att mina soffdynor halkat ned när jag suttit i soffan. Funderat på allehanda lösningar men idag när jag var på tygaffären hittade jag det bästa! En investering på 13 kronor i form av halkskydd för olika behov. Så enkelt det blev helt plötsligt! Som kronan på verket fick jag dessutom en: Kudde


kudde som Agneta sytt åt mig! Wow! Ha en bra kväll!

Av Ines - 26 februari 2008 20:43

Det är inte alltid så enkelt i vikariesvängen! Blev erbjuden jobb i tre dar och tackade ja, även om det var en bit utanför stan. Jag hade ju inget annat så fanns det nåt alternativ? Åh, så irriterande för hade jag inte missat att ta med mobilen i mgår hade jag haft jobb i närområdet. Shit! Upptäckte ett missat samtal, ringde upp utan att få svar och tio minuter senare ringer de från byn och erbjuder jobb. I morse ringde de upp igen och då inser jag missen. Tja, det är som det är nu iaf. Känns ju ofta som:



Högre lön.
  Ha en bra kväll!

Presentation

Omröstning

Längtar till semestern?
 Ja
 Nej
 Har ingen semester.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Stoppa FRA-lagen


Ovido - Quiz & Flashcards