Alla inlägg den 9 februari 2008

Av Ines - 9 februari 2008 23:43

Hur nöjd är inte jag med alla lådor som försvann? Dessutom bjuden på middag även denna lördag. Eftersom jag inte har nån dagstidning hade jag heller inte fattat att det var Grabben i graven bredvid på TV i kväll... Tja, hade jag hemlängtan igår, så är det inget mot för i kväll! Att se alla välkända miljöer som jag känner igen som min egen ficka. Men den är ju rolig att se på, även om jag redan sett den.  Nu är det i alla fall sängen nästa. 


 God Natt! 

Av Ines - 9 februari 2008 20:29

Snurrat runt på olika bloggar i väntan på "Grabben i ...." Hittade en lite kul grej: http://www.doktorsguiden.se/   Det går alltså att betygsätta sin doktor och kolla vad andra tycker...Mindre kul var att upptäcka att min doktor eller vårdcentral eller sjukhus inte ens kom med på tio i topp! Men det kanske bara står för att västerbottningar inte betygsätter sin sjukvård?

Av Ines - 9 februari 2008 19:47

Tänkte spana in vilken kanal "Grabben i graven bredvid" går på i kväll. Vad hittar jag på svt:s hemsida?


Omtänksam skärgårdsdoktor i repris

SVT fortsätter att reprisera serien om den omtänksamme skärgårdsdoktorn med Samuel Fröler, Sten Ljunggren, och Ebba Hultkvist i huvudrollerna. Nu sänds tredje säsongens sex delar i repris i SVT1 med start den 17 februari kl 18.30


Blir till att bänka sig och dregla över Samuel Fröler igen då!

Ha en bra Kväll!

Av Ines - 9 februari 2008 15:42

Hittade en kul grej på någons blogg. Att skriva dikter med meningar som slumpades fram... Min blev så här:

"Vad snabbt ens liv helt plötsligt kan forcera!

Man undrar vad ens hjärna kan förmå

Man drar ju sitt berömda sabla strå

Men Varför? verkar ingen acceptera


Man vet att detta inte får fallera

Hallå där, värld! Nu kommer jag, pass på!

Men vänta, vad är det som krånglar så?

Ens kropp, ens minne ­ allt tycks haverera


Kan någon enda människa förklara!

Man anar ett slags tillvarons komik

Det är ens öde, att man dömts att vara


Man säger: "Visst är jag Bob Dylan-freak!"

Man äger varken vilja eller snara

Nu får man ingen puss. Man får en pik"


Hihi, kändes väldigt passande på mitt liv just nu. Testa själv på: http://www.dn.se/DNet/custom-jsp/sonett/sonett.html

Av Ines - 9 februari 2008 15:36

Börjar äntligen se ett slut på flyttandet! Wow! I dag blev mitt vardagsrum ett vardagsrum igen. Gjort mig av med fyra lådor till. Ska beta av de lådor som står kvar, men nu känns det som ett hem! Lyckats med bedriften att bjuda in mig på middag i eftermiddag oxå. Japp, blir en promenad till maten. Tänkte mig en långpromenad på fm men det regnade bort och var halt.


Ha en bra lördag em! 

Presentation

Omröstning

Längtar till semestern?
 Ja
 Nej
 Har ingen semester.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Stoppa FRA-lagen


Ovido - Quiz & Flashcards