Alla inlägg under februari 2008

Av Ines - 29 februari 2008 21:50

Det är inte alla förunnat att förstå det här med skottår och frieri! För faktiskt så fick jag ett i kväll när en kompis inte kunde låta bli vid åsynen av denna : Ros.  ...ros på resturangen. *skratt* Med förbehåll att han får fara hem till sin fru ibland så ska vi gifta oss. Mitt förbehåll är i så fall att jag vill fortsätta ha mitt hem för mig själv, så vi kommer nog att bli det perfekta paret? 

Av Ines - 29 februari 2008 17:25

Skottdagen idag! När det är skottår får även tjejer fria? Fast jag tror det är försent? För i så fall gäller det bara 24 februari...Shit!

Av Ines - 29 februari 2008 17:17

Åh, varför är det så? Tänkte jag skulle se på bio och i princip bestämt mig för :Himlens hjärta Ps: I love you. Gick in på SF:s hemsida och upptäcker:  Himlens hjärta  Himlens hjärta. Beslutsångesten blev total.  Tja, Persbrandt är ju alltid Persbrandt men hade ju tänkt mig... Shit! Vad svårt det bleb! 

Av Ines - 29 februari 2008 08:40

Känslan för dagen, eller snarare det är jag mot världen...

Av Ines - 28 februari 2008 21:46

Jag måste vara en av få som både träffat en nästan färdigutbildad förskollärare som aldrig bytt en blöja OCH en färdigutbildad fritidspedagog som inte träffat ett enda barn under sin utbildningstid?


Det slog mig idag när jag funderade på om jag har kompetens för att söka förskollärar-jobb. Om det räcker med en termins påbyggnad med 8 veckors praktik på förskolan så måste väl mina dagar som springvikarie räknas som nåt? Tja, vi får väl se hur det går. Har ju sökt fritidspedagogtjänster oxå och där vet jag att jag har behörighet.


God kväll!



Av Ines - 28 februari 2008 21:06

Fick medlemserbjudanden från Granngården i min E-post. En kvarleva från mitt gamla liv, men åh, vad jag kan sakna mitt hus då. Nu bor jag ju inte i sånt klimat att det direkt är läge för trädgård NU. Borstade ren uteplatsen från snö så sent som i eftermiddag men ändå. Spanade in Granngårdens hemsida i alla fall. Jo, jag kan hålla med om att i en trädgård ska man bli glad och ha roligt! 

Trädgården – en källa till glädje

Det allra viktigaste är att din trädgård ger dig glädje. En trädgård är lika personlig som ett hem och ska därför vara precis som du själv vill ha den. Ingen annan kan bestämma vad som är rätt och fel. Trädgården är en oas där du kan koppla av. Och en del människor finner den avkopplingen i sällskap med spade och kratta, medan andra mest ser sin trädgård som en grön och skön plats för hängmattan. Inget är mer rätt än det andra. Det gäller bara att anpassa trädgården efter sina egna behov.

Tomtens förutsättningar är förstås viktiga. Slåss inte mot naturlagarna i onödan. Läget och klimatet avgör hur du kan planera och utnyttja din trädgård. Med rätt förarbete får du en trädgård som kräver lite mindre arbete framöver. När det är dags att köpa växter kan det t ex vara en bra idé att välja vanliga och oömma sorter som går bra i just ditt område. Experimentera gärna, men se till ha tåliga växter som bas.

Din trädgård blir aldrig färdig. Den utvecklas och förändras hela tiden, så det gäller för dig att hänga med och påverka så mycket du vill och kan. Även om du köper ett hus och får en "gammal" trädgård på köpet, kan du anpassa den efter dina egna behov och önskemål.

Trädgården ger dig som är kreativ möjlighet att frossa i färg, form och doft. Glöm bara inte att planera in plats för vardagliga ting som bil och cyklar, soptunna och torkvinda. Om du vill ha en uteplats både för morgonkaffet och grillkvällarna kräver det lie extra eftertanke. Vill du ha en lättskött bruksträdgård eller mer välansad växtprakt? Ska din trädgård tåla lek och stoj eller vill du främst ha ögonfröjd? Unna dig ett rofyllt vattenblänk i din trädgård – det kan vara allt från ett enkelt fågelbad till en porlande fontän. Om det finns barn i huset bör de förstås få sitt eget hörn i trädgården. Alla är val som kan utvecklas till små och stora projekt.

Målet är att du ska få en trädgård där du har roligt – och som gör dig glad! Det är det enda som räknas.

 
 Trädgård

Av Ines - 28 februari 2008 17:49
Click to Mix and Solve

Läste nånstans att det är jättebra att hålla igång hjärnan med korsord och pussel. Om det stämmer vet jag inte, men det är himla kul!

Av Ines - 28 februari 2008 16:51

Fick besök på bloggen av:


http://linnnissi.blogg.se/


Gjorde en "svarsvisit" och upptäckte att:


Sex and the city

Dags att plocka fram Louis Vitton-väskan och Manolo Blahnik-skorna och på nytt ge sig ut på New Yorks gator tillsammans med Carrie, Samantha, Miranda och Charlotte. Carrie är tillsammans med Mr. Big och bor och jobbar på Manhattan. Miranda har gift sig med Steve, jobbar fortfarande som advokat och bor med sin familj i Brooklyn. Charlotte är gift med Harry och har adopterat ett barn från Kina. Samantha har bestämt sig för att pröva lyckan i Los Angeles där hennes pojkvän Smith Jerrod har blivit stor skådespelare.


114 dagar kvar till premiären

Presentation

Omröstning

Längtar till semestern?
 Ja
 Nej
 Har ingen semester.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Stoppa FRA-lagen


Ovido - Quiz & Flashcards