Alla inlägg den 26 februari 2008

Av Ines - 26 februari 2008 23:24

Av Ines - 26 februari 2008 22:59

Har kommit på att jag har sovmogon i morgon om jag vill! Hur bra är inte det? På väg mot luvan på "projekt åkpåse" och håller ju som bäst på att söka jobb oxå. Blir möjlighet att försöka ringa dit jag slängt in ansökningar...Har dessutom hittat fler jobb som jag troligen söker oxå. Så himla skönt även om jag antagligen missar maten på Ålidhemskyrkan.. Börjar sent och slutar sent.


God Natt!

Av Ines - 26 februari 2008 22:55

Har fattat först i kväll att pojkarna har sportlov uppe i Luleå. Ringde upp yngste sonen för att kolla om han tänkte hälsa på. Nja, det lät tveksamt...men herregud! Hur svårt kan det vara? Vet han inte att:


 Saknar dig

Jag och ALLA mina vänner här i Umeå...

Säger bara en sak: Sätt dig på bussen. Basta! 

Av Ines - 26 februari 2008 20:50

Har varit irriterad på att mina soffdynor halkat ned när jag suttit i soffan. Funderat på allehanda lösningar men idag när jag var på tygaffären hittade jag det bästa! En investering på 13 kronor i form av halkskydd för olika behov. Så enkelt det blev helt plötsligt! Som kronan på verket fick jag dessutom en: Kudde


kudde som Agneta sytt åt mig! Wow! Ha en bra kväll!

Av Ines - 26 februari 2008 20:43

Det är inte alltid så enkelt i vikariesvängen! Blev erbjuden jobb i tre dar och tackade ja, även om det var en bit utanför stan. Jag hade ju inget annat så fanns det nåt alternativ? Åh, så irriterande för hade jag inte missat att ta med mobilen i mgår hade jag haft jobb i närområdet. Shit! Upptäckte ett missat samtal, ringde upp utan att få svar och tio minuter senare ringer de från byn och erbjuder jobb. I morse ringde de upp igen och då inser jag missen. Tja, det är som det är nu iaf. Känns ju ofta som:



Högre lön.
  Ha en bra kväll!
Av Ines - 26 februari 2008 07:45

Har varit in på platsbanken på morgonen. Upptäckte av en slump att:


Ändrat 2008-02-24

  • Fullständigt
  • Tillgängligt
  • Visa alla uppgifter

55 arbetsgivare har läst ditt CV senast 2008-02-26 kl. 07:08


Kändes lite läskigt på nåt sätt.

Nä, ska på ett jobb idag oxå.

Ha en bra dag!

Av Ines - 26 februari 2008 07:29

Har blivit inbjuden till en grupp på Facebook. Tur att det finns människor som påminner mig om vad som är viktigt! Denna gång var det äldsta sonen. Att inte splittra familjer vare sig den är svensk, turkisk, finsk...



"Regeringen åsidosätter återigen barnkonventionen till förmån för andra prioriteringar. Genom att föreslå skärpta krav på anhöriginvandring splittras familjer i onödan och detta drabbar ytterst barnen*). Detta sker som ett steg i sin arbets- och egenförsörjningslinje som det "nya arbetarpartiet" driver framgångsrikt(?). Frågan är komplicerad och mångfacetterad, men med utgångspunkt i att ta hänsyn till de röstsvagaste grupperna i samhället i sina beslut kommer man troligen fram till en mer human politik i Sverige som gynnar befolkningen och folkhälsan positivt. Att dessutom strunta i barnkonventionen ytterligare en gång sätter ett av världens rikaste länder i en dålig dager. Regeringen med Fredrik Reinfeldt och Tobias Billström i spetsen har luddiga argument såsom att Sverige trots deras förslag är ett av de humanaste länderna i EU avseende migrationslagar. Om detta (EU) är ett bra jämförelseobjekt kan nog diskuteras länge och väl, men de senaste åren tyder inte på en human och tolerant syn på immigration med allt hårdare regler/ policy samt transitläger utanför EU:s gränser.
Nej, om vi inte ens kan ta hänsyn till barnens bästa så får vi nog revidera bilden av Sverige som ett humanismens säte.

Återkalla förslaget Billström och Reinfeldt! "

*) Direktiv 2008:12 "Försörjningskrav vid anhöriginvandring"

http://www.rb.se/sv/Barnkonventionen/KortaVersionen/

Presentation

Omröstning

Längtar till semestern?
 Ja
 Nej
 Har ingen semester.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Stoppa FRA-lagen


Ovido - Quiz & Flashcards