Alla inlägg under november 2008

Av Ines - 22 november 2008 22:05

Allt som kan hända, hände idag. Begravning, bröllop och nästan ett dop! Det är då man vet att man står mitt i livet. Ok, bröllopet ägde rum i somras, men idag såg jag bilden:



GRATTIS till ER!

Av Ines - 22 november 2008 19:51

Idag var det dax för festen med stort F!
Alva Alexandras namnfest.



Det häftiga presentbordet.Trähästen bakom mina scrappade bilder är en egenhändigt tillverkad sak från en ingift farbror. Faster hade gjort en tavla. Bara så fina så.



En specialdesignad CD....från mig.





Ännu kvar i magen. Beställda bilder från mormor.





Vem vågar använda dessa fantastiska servetter?
Tänk att det går att beställa det mesta...


Släktens stolta urmoder!
Alexandras mormorsmor.Hur glad blir jag inte av henne. Påminner så otroligt mycket om min egen mamma. Eller är alla gamla tanter likadana?


God kväll!

Av Ines - 22 november 2008 19:28

Till Dig!



Jag sökte din grav, men hittade inte.


Så här får du ljus på min blogg.

Jag saknar dig.

Av Ines - 22 november 2008 08:53

En märklig dag i dag. En människa begravs och en människa har välkommen till världen-fest. Ska börja med att besöka kyrkogården innan festen. Jag hoppas jag hittar? En begravning i stillhet, så det känns inte som att jag ska dit, men tillräckligt viktig för att jag vill säga hej då.


Ska bli spännande att få Jennys kommentar om min present till deras Alexandra! Finns det nåt roligare än paket? Tror inte det. Har dessutom blivit påmind om att det är julskyltning OCH första advent nästa helg....när har november någonsin gått så fort?


Ha en bra dag!

Av Ines - 22 november 2008 00:33

Har sovit helt knasigt på eftermiddagen och sitter uppe mitt i natten. Lite panik inför morgondagen, men paketet är iaf klart:   God Natt!

Av Ines - 22 november 2008 00:18

När jag var liten"

När jag var liten kunde jag trolla.

Jag kunde göra underverk, läka sår och gå på vattnet, färdas obegränsat i tid och rum, jag hade makt att förvandla världen eller skapa en ny.

När jag var liten kunde jag trolla.

Det var innan de lärde mig att jag inte kunde.


"Av: Jonas Gardell

Av Ines - 21 november 2008 22:14

Nja, vi brukar inte äta glass på julafton i min familj. Men kanske i år? 

Glass med julsmak  

6-8 portioner

 

tillagningstid ca 10 minuter + tid för omfrysning

Ingredienser

finns som ekologisk vara1 liter vaniljglass

Alternativ för smaksättning:

 1-2 dl polkagrisar, krossadefinns som ekologisk vara1-2 dl pepparkakor, krossade 0,25-0,5 g saffran löst i 2 tsk hett vattenfinns som ekologisk vara1 dl basilikablad, finhackadefinns som ekologisk vara1-2 tsk mald ingefärafinns som ekologisk vara1 dl lingonsylt, gärna rårördfinns som ekologisk vara1 dl torkade fikon, i bitar 1 dl valnötter

= Denna symbol visar att ingrediensen finns som ekologiskt alternativ

     Tillagning

Låt glassen halvtina och blanda den med en eller ett par av smaksättningarna. Frys in glassen igen tills den stelnat, ca 2 timmar.


 

Av Ines - 21 november 2008 21:05

Presentation

Omröstning

Längtar till semestern?
 Ja
 Nej
 Har ingen semester.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Stoppa FRA-lagen


Ovido - Quiz & Flashcards