Alla inlägg den 28 november 2008

Av Ines - 28 november 2008 23:55

Åh, ja hade en plan...som sprack! Skulle göra julfint, men bara tanken på var min jullåda fick mig att tveka. Förra året flyttade jag till nyår, och har nu ett minimalt förråd. När jag stoppade undan jullådan så hann jag tänka: Det där var kanske inte så bra? Men var det länge till jul...så det fick vara. Kräkless på att flytta, så tänka smart var inte prio ett, utan att överleva. Men ok, jag somnade och har inte julfint än, men har iaf fått fram:



   


LÅDAN! 


Så i morgon smäller det...utsövd och massor av tid...här ska julfixas!

Av Ines - 28 november 2008 22:23

1. Gud bevare oss för väldresserade barn.

2. Barn behöver fler vuxna i sitt liv än bara sina föräldrar.

3. Att sätta gränser är kanske bra- men bryt dem när det bara blir prestige.

4. Barn måste få skaffa sina egna blåmärken.

5. Empati är ingenting man föds med.

6. Göm inte undan döden.

7. Det är viktigt med bussiga kompisar.

8. Barn tål att bli skrämda. 9. Ingen förälder handlar alltid rätt- och det  är inte så farligt.

10. Men barnet måste kunna lita blint på dig.

 

















Av Ines - 28 november 2008 22:13

Den här tiden är det en höjdare att få vara i mitt jobb. Julpyssel, julmusik, lucia. Går det att undgå att få julstämmning? Men jag blir ju lite full i skratt när vi fastnar för olika saker. Jobbade eftermiddag med en av ungdomarna på vikariebanken idag.


Så när föräldrar hämtade sina barn och frågade hur dagen varit så sa jag: Åh, helt ok. De hade gjort så vackert med ljusfest och musik. Så vi har tränat julsånger och myst på. 


De större barnen som kunde prata för sig kunde rusa till sina föräldrar och utbrista: Åh, vi har haft jättekul! Vi fick popcorn på ljusfesten! Hur kunde de missa det vackra i:

Av Ines - 28 november 2008 07:36

Beredskap tomten! Nu kommer listorna

Snart blir det hårdkörning för nissarna på tomtens postkontor. Idag postade Umeås förskolebarn iväg sina önskelistor som inom kort väntas dimpa ner i Tomtens egen lya.


http://www.vk.se/media/?clipid=858

Presentation

Omröstning

Längtar till semestern?
 Ja
 Nej
 Har ingen semester.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Stoppa FRA-lagen


Ovido - Quiz & Flashcards