Alla inlägg under november 2008

Av Ines - 12 november 2008 21:57

Nu blir det definitivt sängläge i fyra dagar. Så kvällens ljusmanifestation blev en bilpromenad:



En skapelse i rött, grönt och gult.


En isbjörn.


Min favorit redan förra året: Hjärtan i långa rader!

Läs mer: http://www.umea.se/nyhetsarkiv/toppartiklar/umeahostljusartillbaka.5.2aeb902411d30c9e460800013
729.html


Innan hade vi lyckats med bedriften att bli inlåsta i bilen. Eller rättare sagt: Agneta lyckades med det. Skulle hämta upp hennes dotter från körskolan och voilá: vi sitter fast! Men listig som jag är så kom jag på att om hon slår av bilen och skickar ut nyckeln via fönstret så kanske?


Japp, det funkade. Vad gjorde de utan mig?


God kväll!

Av Ines - 12 november 2008 21:54

Dagens storhanling tillhörde inte det roligaste. Det blev apotekets näsdukar, lipsyl, strepsil och Otrivin Comp. Ett besök som kostade mig en busstur tidigare men i gengäld slipper jag häva mig ut i morgon. Alltid något att vara glad för.


God kväll!

Av Ines - 12 november 2008 21:12

I dag bestämde jag mig för det ultimata äventyret...ta bussen till jobbet! Första bussen missade jag med nesliga...30sekunder? Njet, med min hosta springer jag inte!


Sen hände samma sak på eftermiddagen när jag skulle hem. Men vad är det med dem?


På morgonen blev det så att jag hamnade på antagligen den mest välfyllda buss man kan hitta i hela Umeå kommun. När bussen är så full att nu går det inte...då står det tre stycken som oxå ska med. Men nu räcker det va? Njet, blir så fullt så....Det är då jag är lycklig för att jag åker för "hela slanten". Jag hoppar på bland de första och får sitta och hoppar av nästan på slutet så jag behöver inte "slå mig" ut.


Hett tips: Undvik 07.23 mot Umedalen på morgonen. Folkligt och fullsatt men festligt?


Men jag hann höra att chaffisen väljer samma kanal på radion som jag, så jag fick höra:

Av Ines - 11 november 2008 22:12

Jag har fyllt i en blankett idag. Blir lite fundersam på hur mycket det var värt? Jag har LAS-företräde, men inte till nån tjänst. Nä, dit fattades det hundra dagar. Men även om jag jobbar hundra dagar till så försvinner dagar under tiden. Hmmm?


I princip kan man säga att det spelar ingen roll hur man håller på och vickar så länge det kommer perioder som förstör statistiken, eller? Det är dessutom nåt jag inte kommer ifrån, för semester och jullov är ju som ganska "heliga" saker! Innan semestern hade jag nästan 750 dagar, men nu har det reducerats till 630. Varför? Kan bara tänka mig att det var sommarlovet med augusti månad som sabbade? Så med tre månader kvar av året som inte är registrerat än blir det lite drygt de hundra dagar som fattas MEN då infaller julhelgen som ett störande moment....


Så helt krasst så kan jag vara den eviga vikarien länge till...

Av Ines - 11 november 2008 22:05

Vem blir inte imponerad?



Min smörkniv som jag gjort nästan själv!

(har bara fått hjälp med det jag inte kan/törs, som tex figursågen och de mest omöjliga jack som råkat bli)

Men himla kul och nästa projekt blir en sked....fast känslan när vi avslutade för kvällen var: Nu har jag tagit mig vatten över huvudet?


God Kväll!

Av Ines - 11 november 2008 18:11

Dagens bästa insats är tre! Uppdaterad på Arbetförmedlingen och har nu en fullständig CV, fyllt i en LAS-företrädelseblankett på kommunen samt sökt ett jobb...blir snart två till...eller fyra. Det ni. Med tanke på att jag är sjuk tycker jag att det är starkt jobbat.


Ha en bra kväll!

Av Ines - 11 november 2008 10:58


 
 
 
Om världen vore en by

Om hela världen reducerades till en by med 100 invånare och alla proportioner bibehölls så bestod byn av:

- 57 asiater
- 21 européer
- 14 amerikaner (från Nord- och Sydamerika)
- 8 afrikaner

- 52 var kvinnor
- 48 män

- 70 ickekristna
- 30 kristna

- 89 heterosexuella
- 11 homosexuella

- 6 personer skulle inneha och nyttja 59 % av alla
gemensamma tillgångar, och de 6 personerna kom från USA

- 80 hade otillräckliga boendeförhållanden

- 70 var analfabeter

- 50 var undernärda, 1 döende, 2 föddes och 1 hade en PC.

- 1 och bara en har en akademisk examen.


Om man betraktar världen på detta sätt så påvisas nödvändigheten av samhörighet, förståelse, acceptans och utbildning för alla.

Om Du vaknar i morgon, frisk och icke-sjuk, så är Du lyckligare lottad än 1 miljon människor som inte kommer att leva nästa vecka.

Om Du inte har upplevt ett krig, inte upplevt hunger, fångenskapens ensamhet eller dödskampens smärta så är Du lyckligare lottad än 500 miljoner människor här på jorden.

Om det finns mat i Ditt kylskåp, om Du har ett jobb, om Du har tak över huvudet och en säng att sova i, då är Du rikare än 75 % av innevånarna på jorden.

Har Du ett konto på en bank, lite pengar i börsen och småslantar i en ask, då tillhör Du de rikaste 8 % av jordens innebyggare.


Om Du läser detta så är Du mångdubbelt gynnad, för

1. Någon har tänkt på Dig
2. Du tillhör inte de 2 miljarder människor som inte kan läsa
3. Du har en PC


Någon har någon gång sagt:

- Arbeta, som om Du aldrig behövde pengar.
- Älska, som om ingen någonsin övergivet någon...
- Dansa, som om ingen längtade...
- Sjung, som om ingen lyssnade...
- Lev, som det vore ett paradis på jorden.
- Vi lär nu vara inne i en internationell vänskapsvecka.

Av Ines - 10 november 2008 22:44

Kanske inte världens bästa beslut att fara och jobba idag? Tror jag kom hem med feber. Har legat och fryst under täcket hela kvällen. Men det var lite kul när jag hittade till skolan. Letar mig fram till rätt dörr och kliver in: Shit, där inne tjuter larmet för fullt! Var det mitt fel? Larmar man en skola på morgonen? Hann tänka mycket innan förklaringen kom. Det var planerad brandövning!

 Nog hade jag sett att det var många som gick på led, men inte reagerat nämnvärt. De ska väl på utflykt eller nåt.


I morgon är det jag som har telefonen på ljudlöst iaf.

God Natt!

Presentation

Omröstning

Längtar till semestern?
 Ja
 Nej
 Har ingen semester.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Stoppa FRA-lagen


Ovido - Quiz & Flashcards