Alla inlägg den 22 november 2008

Av Ines - 22 november 2008 23:41

I dag meddelade jag äldsta sonen ett beslut: Jag vill inte begravas i stillhet. Behöver inte vara en öppen minnestund efteråt, men en annons ( som inte heller behöver vara märkvärdig) och låt alla som vill säga hejdå. Vad som sker sedan är av mindre vikt.

Avsked är viktigare än man tror...

Av Ines - 22 november 2008 23:40

Av Ines - 22 november 2008 22:08

I dag var ämnet brännhett: Är det nåt speciellt med första barnbarnet? Ungefär som med första bilen, kärleken eller andra viktiga grejer? Vi försökte få Agnetas föräldrar att dela bord med oss, men nää. Hon ville sitta som hon sa: Jaa, det här säger man ju inte högt, men jag väljer nog favoritbarnbarnet! 


Men sen kom hon ändå för att prata en stund med oss oxå. Men mest för att kolla om Agneta äntligen fattat hur det är att vara mormor. Hihi, jag vet inte för vi träffs ju knappt nuförtiden.


God kväll!

Av Ines - 22 november 2008 22:05

Allt som kan hända, hände idag. Begravning, bröllop och nästan ett dop! Det är då man vet att man står mitt i livet. Ok, bröllopet ägde rum i somras, men idag såg jag bilden:



GRATTIS till ER!

Av Ines - 22 november 2008 19:51

Idag var det dax för festen med stort F!
Alva Alexandras namnfest.



Det häftiga presentbordet.Trähästen bakom mina scrappade bilder är en egenhändigt tillverkad sak från en ingift farbror. Faster hade gjort en tavla. Bara så fina så.



En specialdesignad CD....från mig.





Ännu kvar i magen. Beställda bilder från mormor.





Vem vågar använda dessa fantastiska servetter?
Tänk att det går att beställa det mesta...


Släktens stolta urmoder!
Alexandras mormorsmor.Hur glad blir jag inte av henne. Påminner så otroligt mycket om min egen mamma. Eller är alla gamla tanter likadana?


God kväll!

Av Ines - 22 november 2008 19:28

Till Dig!



Jag sökte din grav, men hittade inte.


Så här får du ljus på min blogg.

Jag saknar dig.

Av Ines - 22 november 2008 08:53

En märklig dag i dag. En människa begravs och en människa har välkommen till världen-fest. Ska börja med att besöka kyrkogården innan festen. Jag hoppas jag hittar? En begravning i stillhet, så det känns inte som att jag ska dit, men tillräckligt viktig för att jag vill säga hej då.


Ska bli spännande att få Jennys kommentar om min present till deras Alexandra! Finns det nåt roligare än paket? Tror inte det. Har dessutom blivit påmind om att det är julskyltning OCH första advent nästa helg....när har november någonsin gått så fort?


Ha en bra dag!

Av Ines - 22 november 2008 00:33

Har sovit helt knasigt på eftermiddagen och sitter uppe mitt i natten. Lite panik inför morgondagen, men paketet är iaf klart:   God Natt!

Presentation

Omröstning

Längtar till semestern?
 Ja
 Nej
 Har ingen semester.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Stoppa FRA-lagen


Ovido - Quiz & Flashcards