Alla inlägg under november 2008

Av Ines - 15 november 2008 23:50

Det blev inte bara middag, vi hamnade på bio oxå. Himla kul! En film som jag tänkt se länge:


Patrik 1,5
Göran och Sven har blivit godkända för adoption. Problemet är att det saknas givarländer som accepterar homosexuella föräldrar. En dag öppnar sig en möjlighet att få adoptera ett svenskt föräldralöst barn,"Patrik 1,5", men när Patrik anländer visar han sig vara någon annan än de trott. Ett kommatecken har hamnat fel i byråkratin och in kliver en femtonårig homofob med kriminellt förflutet.


Åh, vi fick både skratta och gråta. Klart sevärd film.En himla tur jag tog siesta innan middagen. Filmen hade bara en föreställning. Klockan nio på kvällen. Hade väl inte orkat med tanke på när jag klev upp. 


God Natt!

Av Ines - 15 november 2008 14:01

Tänk om jag skulle bli bussåkare....alltid. Fått ett uppdrag av vikariebanken och ska söka mig fram till en skola. Så mötas av denna chaufför?





Hittade den här på Tjuvlyssnat.

 8:an mellan Vasaplan och Universitetssjukhuset, UmeåBusschaufför ~30 med troligen, afrikanskt ursprung sitter och trummar på biljettautomaten till reggae-musik i väntan på avgångstiden när en äldre dam ~70 kliver på bussen.

Dam: Går den här till sjukhuset? 

Chaufför (leende) : Vet inte.

Dam: Eh, när avgår du då?

Chaufför (ännu mera leende): Vet inte.

Dam (kommer av sig, vet inte riktigt vad hon ska säga): Jaha...

Chaufför: Det är lugnt, hoppa på. Allt fixar sig.


 
Av Ines - 15 november 2008 13:49

Av Ines - 15 november 2008 13:27

I väntan på egna beslut kom en middagsinbjudan! Det kändes ju bra. Har fastnat i idé-torka, ingen inspiration med bilderna jag håller på med.

Men igår blev jag helt klar med min egen present! Så himla nöjd! Nästa lördag smäller det, så då kommer bilder.


Ha en bra eftermiddag!

Av Ines - 15 november 2008 13:26

Så bra vi skulle må om vi uppförde oss mot varandra, som vi uppför oss mot våra husdjur.

Av Ines - 15 november 2008 10:09

Det finns en blogg jag följer då som nu. Nu har han gjort det igen! Kommit med en tanke som jag oxå tänkt: Jag blir galen på allt mygel som pågår! Japp, nu är vi två...


Läs själva på:

 http://urbanprytz.blogspot.com/2008/11/r-det-ett-omvnt-politikerfrakt-som-vxer.html


Ha en bra dag!

Av Ines - 14 november 2008 21:50
Click to Mix and Solve

Av Ines - 14 november 2008 16:30

Jag hittade ett lite kul test:


Du har…. 
( )
Mascara över 100 kr 
( ) En plattång 
(x) En locktång 
( ) Designparfym 
( ) Foundation över 200 kr 
( ) Ögonfransböjare 
(X) Olika borttagningsmedel 
( ) Speciell hårbalsam i en sprayflaska 
( ) Läppglans över 100 kr 
( ) Hårinpackning 
( ) Bodybutter 
(X) Bodylotion 
( ) Parfym över 300 kr 
Summa = 3

Du … 
(x ) Använder locktång/plattång varje dag 
( ) Använder fondation varje dag 
( ) Använder mascara varje dag 
( ) Använder kajal varje dag 
( ) Använder läppglans varje dag 
( ) Använder bodybutter varje dag 
(x ) Använder bodylotion varje dag 
( ) Använder ansiktsrengöring varje dag 
( ) Använder hårinpackning varje dag 
( ) Använder hårspray varje dag 
(x) Tränar på gym 
( ) Klipper dig varannan/varje månad 
Summa = 3

Du har… 
(x ) Tonat håret 
(X) Färgat håret 
( ) Hårförlängning 
( ) Piercat dig 
( ) Tatuerat dig 
(X) Tagit hål i öronen 
Summa = 3

>>> Totalt: 9 <<<

0-10 Den naturliga naturligaste tjejen.
10-15 Konstgjord behandlad blomma.
15-20 Kanariefågel i nordisk miljö.
20- 25 Du är en fryst jordgubbe.
25-30 Barbiedocka. Bara plast.


Tur! Ingen plastimitation i alla fall!

(hade inte trott det heller....)


Presentation

Omröstning

Längtar till semestern?
 Ja
 Nej
 Har ingen semester.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Stoppa FRA-lagen


Ovido - Quiz & Flashcards