Alla inlägg den 8 november 2008

Av Ines - 8 november 2008 23:10

Efter en dag i lugnets tecken var det dax för:



Pilgrimskväll hos Agneta!


Blev lite förvånad när hon öppnade i denna mundering, men det var ju för att vi skulle få se hur hon såg ut på sin 20-milavandring.


Fast först åt vi såklart mat och tittade på lilla barnbarnet innan bildspelet från resan drog igång.



Detta var packningen hon hade med sig.


Ingenting för de glamourösa....neccesär OCH medicinförråd.


Lilian testar tyngden och ser skeptisk ut. Så tung var den inte, jag testade oxå. Eller är jag starkare än jag tror?



Lilian hade skickat med en ikon som skulle skydda henne på resan.


En snäcka som var symbol för nåt.



Det gällde att samla stämplar på härbärgena för att sedan få det åtråvärda...


....pilgrimspasset! Beviset på att man gått och som tydligen skyddar en från de hetaste temperaturerna på slutstationen!


God kväll!



Av Ines - 8 november 2008 13:52

Det mesta har en logisk förklaring. Som tex varför jag är så trött just nu.. Läser i AF:s nättidning:


4 tecken på SSAD  

 Lider du av vintertrötthet? Det här är symtomen:   

 Onormal trötthet, trots att du sover.  

 Ökat sömnbehov.  

Ökat sug efter kolhydrater.  

Nedstämdhet.

 Källa: Baba Pendse, psykiater

Experten tipsar 5 sätt att bekämpa sötsuget

1. Ta en promenad om dagen, helst på förmiddagen.

2. Håll igång ditt sociala liv, träffa folk och aktivera dig.

3. Motionera utomhus. Att röra på sig är ett effektivt sätt att minska risken för depression, plus att det ger dig helande dagsljus.

4. Bekämpa sötsuget. Välj långsamma kolhydrater. Fullkornspasta, råris och bröd gjort av dinkelmjöl är exempel på bra val. Ät gott! Det är den här tiden du behöver guldkant på vardagen.

5. Vid svårare besvär: kontakta läkare.   

Läs mer på:http://www.aftonbladet.se/kropphalsa/article1176775.ab


Av Ines - 8 november 2008 10:19

I Hörnefors kunde man vinna en:




Cuttlebug!

Njet, hade inte turen med mig. Det mest retfulla var nog att vinnaren redan hade en egen....Vad hon skulle göra med den hon vann? Ge bort i julklapp. Åh, vad jag skulle velat vara hennes syster!

Ha en bra dag!

Av Ines - 8 november 2008 09:46

Finns det nåt jag kommer att sakna nästa termin, om Katrin tar studiepaus är alla dessa bevingade uttryck jag får av henne. Som tex: Jag verkligen hatar folk som inte tänker efter...före! Eller som när vi samåkte från Luleå och hon kom på att hon missade att blända av: Oj, nu är det nog många som blivit arg på mig? För att sen nöjt konstatera: Men de blir bara arga en och en i taget.


Ha en bra dag!

Av Ines - 8 november 2008 08:20

Den här hittade jag på en förskola jag vickat på: 


Du är min dagisfröken.

Gud-Du är min dagisfröken,

ingenting skall fattas mig.

Du låter mig vila på mjuka frottémadrasser.

Du för mig till läsvilan där jag finner ro.


Du utmanar och stärker mig.

Du hjälper mig förstå vad som är rätt och fel.


Om det än är en skitjobbig dag

så behöver jag inte vara rädd.

För du är med mig,

ditt knä och famn tröstar mig.


Du dukar fint till mellis,

även när vi bråkat med varandra.

Du får mig att känna mig speciell

och fyller mitt mjölkglas till bredden.


I din omsorg är jag trygg,

hela långa dagen.


(parafras på psaltaren 23)


Ulrika Ljungbladh

Av Ines - 8 november 2008 08:12

Jag har fått en jättekul inbjudan i veckan. Vernissage någonstans....Fick en vägbeskrivning oxå, och sökte lokalen igår. Njet, hittade den inte! Däremot hittade jag en annan kul affär och föll i träsket....igen! Blev en julklapp till äldsta sonen.


Ha en bra dag!

Presentation

Omröstning

Längtar till semestern?
 Ja
 Nej
 Har ingen semester.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Stoppa FRA-lagen


Ovido - Quiz & Flashcards