Alla inlägg den 3 november 2008

Av Ines - 3 november 2008 23:45

Blir mycket "nattsudd" nu. Fniss och surr så man får väl vara glad att min "särbo" far hem på onsdag! Behöver ju sömn oxå.


Har fått spridda skurar av jobb i november. Det känns ju bra. Blir bara lite fascinerad av hur vissa rektorer tänker? De finns de som på fullt allvar tror att jag tackar ja till jobb i två och en halv timme!! Det är ju nästan skrattretande. Eller ska jag ta det som en förolämpning? Tja, inte behöver de ringa mig för såna vick.


Men summa summarum en himla bra dag iaf.

God natt!

Av Ines - 3 november 2008 17:30

Carolina Gynning är en väldigt fånig kvinna.

http://www.expressen.se/debatt/1.1352872/lat-bond-vara-manlig-forebild

MEN! Det viktigaste är att du skriver under mot marknadshyror:

http://www.hallapolitiker.se/

Av Ines - 3 november 2008 17:03

Tack Stefan!

Har ju inte sett om det funkar än, men det utgår jag från att det gör.

Av Ines - 3 november 2008 16:41

Vissa möten är roligare än andra! Som det oväntade mötet idag. Hade fått jobb för en som skulle ta hand om ett studiebesök från Luleå. Lite kul, men inget jag reflekterade nämnvärt över. Ansvarig i Luleå var nån jag absolut inte kände från förskolans värld. Men så, mitt i maten så står hon bara där! Vi bara tittar på varandra, sen slänger hon upp dörren och så skiner hela hon upp i ett: Men vad gör DU här?


Det var äldsta sonens inskolningsfröken....en av dom som för alltid kommer att ha en speciell plats i mitt hjärta. Som älskat mina barn (alla tre), snudd på lika mycket som jag. När jag talar om att Stefan nu är i Malmö och går juristutbildningen så kommer det så självklart: Det var ju det jag alltid sa. Du har kloka barn. Han var ju klok som en fågel!

Fågel? Det lät fel? Just det, uggla menade hon. Så hastade besöket vidare, men vad glad jag blev.


Ha en bra eftermiddag!

Av Ines - 3 november 2008 16:39

Kan man börja dan på ett bättre sätt? Det sista som spelades i radion innan jag gick in på jobbet:

Av Ines - 3 november 2008 07:22

För er som inte vet:Klicka på bilden för att rösta!

Av Ines - 3 november 2008 07:11

Shit, vad jag kan känna mig besviken! Först får jag ett samtal som får mig att faktiskt börja hoppas.....det talades tom om ränta på pengarna!

Sen ska jag godkänna en skuldsanering som innebär att min fodran på 14000 plus ränta förvandlas till en bråkdel.....en sjundedel för att vara exakt.


Nu har betalningsdagen kommit och insättningen på mitt konto lyser med sin frånvaro.


Som i sagan:


Vad bidde det då, då?

- Det bidde ingenting!

Presentation

Omröstning

Längtar till semestern?
 Ja
 Nej
 Har ingen semester.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Stoppa FRA-lagen


Ovido - Quiz & Flashcards