Alla inlägg under juni 2009

Av Ines - 26 juni 2009 07:16

Det finns de som inte törs säga emot mig. Lite känns det som:



Men var kommer det ifrån? Har jag varit elak? Svår att ha att göra med?


Nää, får väl ta det med en nypa salt!

Av Ines - 26 juni 2009 07:11

Läser i NSD: 

Träning ger fertilitet

KALIX.

 Att träning ger färdighet är ingen nyhet. Men på Tränings companiet i Kalix verkar träning ge fertilitet. En babyboom sprider sig nämligen bland instruktörerna.
- De smittar på spinningcyklarna, säger instruktören Göran Johansson.

Barn, barn, barn. I träningslokalen på Tränings companiet, TC, finns det gott om dem i dag. Barn som ännu växer i mammas mage, de under en månad och de lite större, treåringarna.
Internt skämt
Förutom att de just är barn har de alla en annan sak gemensamt, någon eller båda av deras föräldrar är instruktörer på TC.
- Ett internt skämt är att det smittar via sadlarna på spinningcyklarna. Att det är slarvigt rengjorda, berättar Göran Johansson.
Tillsammans med Erika Blombäck, också hon instruktör, är han förälder till en av TC-bebisarna, som de skämtsamt kallar sina små.
I magen på Josefin Lundholm ligger ännu bebis och väntar på att se dagens ljus. Den andra augusti är tiden inne för den lille. Josefin Lundholm tränar ännu men tar det lite lugnare så här månaden innan den nya familjemedlemmens ankomst.
Ännu lugnare tar instruktören Malin Nilsson det. För knappt en månad sedan blev hon mamma till Elsa Waara.
Startar ny grupp
- Kroppen behöver vila. Efter sommaren börjar jag om.
Tolv stycken barn, från en månad till tre år, har de nio instruktörerna hunnit med mellan passen i träningssalen. Visst snackas det småbarn när det träffas. Men mest pratar de träning. Moa Bjerner mamma till Malte Bjerner tänker inte ligga på latsidan.
- Till hösten startar vi en grupp där man kan ta med sig sina små och träna. Det blir nog mestadels mammor som vill komma igång efter förlossningen.
- Bara vi fyller en hel grupp.Det smittar på spinningcyklarna? Nä, där skulle inte jag träna! Jag är just nu på en förskola med väldigt många magar i vädret...men ingen talar om vilken stol jag ska undvika. Jag hoppas min ålder är skydd nog?
Av Ines - 25 juni 2009 22:32

Nu har jag installerat Skype på min dator. Jag kan inte prata än. Bara lyssna, vilket kan vara en fördel. Men nä, klart jag måste fixa snacket också. Ska ju hålla kontakten med Agneta även efter flytten.


Vi testade idag och jag hörde henne, men inte hon mig.


God kväll!

Av Ines - 25 juni 2009 22:27

Åh, det var ju det här jag tänkte visa:




Pahakurkkios kilometerlånga kanyonbildning utgör något av det
riktigt urgamla i hela Kalix älvdals ekologiska byggnadsverk.


Vi hade ju med oss en "förstagångsbesökare" till Pajala förra sommaren. Ingen fattade vad jag menade, än mindre var det låg så det blev ingen visning. Nä, en bild gör absolut inte platsen rättvisa.


Men nästa gång.....


God kväll!

Av Ines - 25 juni 2009 17:35

Nä, det här kändes inte roligt att höra om. Skulle bara prata med pojkarna, men fick även höra att det brinner i stan.


http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleID=4714849


Åh, så tråkigt det kändes.

Av Ines - 24 juni 2009 22:58

Ingen sommar utan... 



Nä, målet var inte msiken utan snarare GLASSEN på Frasses! Nu är det absolut sommar i Umeå för ikväll var det premiär med glass "nere på stan".


Sen snurrade vi runt och hamnade på ett jättefint koloniområde. Tänkte ta bild men hann inte ut. Det var sightseeing superfort vi idkade.


Börjar närma sig avfärd.... Vi har haft en massa funderingar om när. Men nu lutar det åt tisdag och sova efter vägen. Kommer inte ha nerver till att somna tidigt och starta mitt i natten!


God kväll!

Av Ines - 23 juni 2009 23:03

Har fått en jättekul inbjudan! Bara synd att jag inte kan gå. En inbjudan att möta alla glada aktivister som var aktiva på 80-talet. Hur kul skulle inte det ha varit?


Haha, jag fick faktiskt frågan om jag fortfarande tror på:



partiet?


Får väl lägga in ett bildbevis från senaste första maj-firandet.


Kan ju inte stoltsera med att jag demonstrerade i år. Men det var en stillsam protest mot en, som jag tycker märklig paroll.


Fler jobb, bättre jobb.


Vaddå bättre jobb? Jag ser inget fel i det jobb jag gör nu? Jag brukar säga att jag har världens bästa jobb. Det tycker jag fortfarande efter femton år. Så varför byta till ett bättre jobb?


God kväll!

Av Ines - 23 juni 2009 22:49

Det slår som aldrig fel. Tänker se nåt på TV och så:



bara somnar jag!


Fick lite panik i kväll, för jag hade kläderna i tvättstugan. Shit, vad hände? Men det löste sig, det var en halvtimme kvar. Fick ju göra en panikutryckning till Ersboda och Bildesign innan deras semesterstängning. Så nu är de förhoppningsvis nöjda på bilbesiktningen.


Gjorde ett klipp på Jula också. En hink med lock. Det stod bärhink men jag tänker sätta stenarna i akvariet i den. Så blir det smidigt när de ska transporteras ned till Södertälje.


Jodå, all värme och friskluft får mig att slockna som ett litet barn på julafton...och varmare ska det bli. Huga! Mitt i en flytt är inte det vad jag drömmer om.


God kväll!

Presentation

Omröstning

Längtar till semestern?
 Ja
 Nej
 Har ingen semester.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Stoppa FRA-lagen


Ovido - Quiz & Flashcards