Alla inlägg den 6 juni 2009

Av Ines - 6 juni 2009 22:21

Nåt jag absolut kommer att sakna från Umeå är de middagsinbjudningar som trillar in. Blev knytkalas hos Ingela ikväll. Hade tyvär förberett mig på värsta tänkbara sätt: Pizza med släkten när jag hämtade nyckel hos Joakim.


Jag blev lite förvånad när jag såg hans lägenhet. Varför har jag trott att vi har lika stor lägenhet? Nä, blir tio kvadratmeter till att husera på. Kändes enormt, men blir bra att vänja sig. Sedan får jag 12 kvadrat till att husera på. Finns ju risk att jag går vilse! Den kändes i vart fall klart trivsam och jättemysig. Skulle jag vara Joakim skulle jag aldrig flytta därifrån.


Nä, tjejerna hade inte mycket glädje av mitt middags-sällskap. Slocknade som ett barn i Ingelas säng med yrsel, så vaknade jag en timme senare och då hade alla gått hem.


God kväll!

Av Ines - 6 juni 2009 21:37

Jag har ju ett roligt uppdrag kvar i Umeå: Ta med Erik på bio. Har börjat fundera på att ta med honom på : I Love You, Man .

  Nån som har sett den? Vet om den är nåt att se?


God kväll!

Av Ines - 6 juni 2009 10:04

Fick ett tips på min mail.


Månadens "måltid"

 Somrig kycklingsallad med fetaost, 4 portioner
4 stekta kycklingfiléer
1 rödlök
Isbergssallad
Romansallad
300 g färsk spenat
100 g fetaost av valfri fetthalt
1 dl svarta oliver
Dressing
0,75 dl olivolja
2 msk balsamvinäger
½ tsk dijonsenap
½ msk flytande honung
Salt och peppar
Stek kycklingfiléerna med salt och peppar i lite olja. Skär dem i skivor när de svalnat lite. Skiva rödlöken. Lägg salladen på ett stort fat, lägg kycklingen och löken ovanpå. Smula över fetaosten och lägg på oliverna. Blanda olja, balsamvinäger, senap och honung. Salta och peppra. Häll över salladen.

Av Ines - 6 juni 2009 09:21


I dag är det Sveriges Nationaldag.



Njet, har inte tänkt fira det på någos sätt. Ska vara förbi och hämta en lägenhetsnyckel. Möjligen förbereda min egen flytt med att rensa lite grann.


Ha en bra dag!

Presentation

Omröstning

Längtar till semestern?
 Ja
 Nej
 Har ingen semester.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Stoppa FRA-lagen


Ovido - Quiz & Flashcards