Alla inlägg under juni 2009

Av Ines - 27 juni 2009 09:03

Ska göra ett ryckk till återvinningen när jag tvättat mattorna.



Njet, kommer inte att se så prydligt ut!

Av Ines - 27 juni 2009 08:06

Ines completed the quiz "Which Smurf Are You?" with the result Painter Smurf.Painter Smurf is a brilliant artist. Painter speaks with a French accent and refers to his paintings as "masterpizzas"..

Av Ines - 27 juni 2009 06:21

Dagens mest irriterande grej är min flyttfirma. De hade lovat att komma med kartonger....igår. Jaadå, vi kommer på fredag så kan du packa ned under helgen.


Tack, jag hade gärna packat under veckan och haft helgen fri. Kom det några? Njet, de lyser med sin frånvaro. Tror de att jag är ledig? Eller packar i rekordfart? Nu kommer de först på tisdag och de har lovat vara nere i Södertälje på onsdag. När? Sent på kvällen? Lite irriterande.


Räcker det inte att jag har svårt att fatta att jag ska flytta? Måste flyttfirman också ha det?


Ha en bra dag!

Av Ines - 27 juni 2009 06:17

Har du sommar där du bor?Ja    52.9 %Nej    5.9 %Nästan    41.2 %Vet inte    0 %

Totalt har 17 personer röstat.
Omröstningen startade 2009-05-15 06:58


Även om jag tyckte det var jättekallt i maj, så hade ändå mer än hälften sommar. Eller svarade de väldigt sent? Det går ju att tolka siffror som man vill.


Ha en bra dag!

Av Ines - 26 juni 2009 23:42

Har hittat en jättekul grej på nätet:


http://www.scrapparazzi.se/

Där fanns en  vägbeskrivning tom: Välkommen till butiken  på Krukmakargatan 3 på Söder i Stockholm. T-bana Mariatorget, uppgång mot Polishuset/Torkel Knutssonsgata  Så kunde man klicka sig vidare till:  V Ä L K O M M E N  på någon av följande scrapträffar i butiken på Krukmakargatan 3 på Söder i Stockholm
T-bana Mariatorget, uppgången mot Polishuset, ta höger direkt när du kommer ut.kl 13 - 23Kostnad 150 kr (fika ingår)Mat ordnar man på egen hand (det finns flera matställen i närheten eller om man vill kan man ta med en smörgås.)   8 platser!lördagen den 23 maj FULLBOKAD! meddela om du vill stå i kölördagen den 27 juni  FULLBOKAD! meddela om du vill stå i kölördagen den 25 juli  lördagen den 29 augusti Fullbokad! Kölistalördagen den 26 september  Fullbokad! KölistaJulkortsverkstad/Träff lördagen den 17 oktoberJulkortsverkstad/Träff lördagen den 14 novemberlördagen den 28 november   Vem vet vad hon gör den 17 oktober? JAG! Då bor jag nära....  
Av Ines - 26 juni 2009 23:16

Åh, vad glad jag kände mig i morse! Pratade med Johan igår , och ja han är på väg!


102310-5


Underbara, söta Johan.


Vad lycklig jag kan bli än i denna dag bara vid tanken på att få träffa honom.


Jag kommer att få hjälp med flytten av honom. Välbehövligt, för det är ju meningen att jag ska ta isär de möbler som går att ta isär. Sen blir det ju jättekul att han hakar på ned och ser var jag ska bo!


God kväll!

Av Ines - 26 juni 2009 23:02


Allas våran Lilian: 




förärades en ros idag.




Nydalas "dreamteam".



Kvällens "rookie" hade med sig kladdkaka.


Folkligt, festligt men absolut inte fullsatt!


God kväll!

Av Ines - 26 juni 2009 07:26

I eftermiddag blir det samling vid grillen. Agneta har bjudit in till knytkalas  vid sjön.


NSD har svaret på alla funderingar:


Simon Laitis tips för en lyckad grillning  


Ta det lugnt, undvik stress
Använd inte olja i marinaden - det orsakar eldsvåda 
Förkoka grönsaker som behöver längre tid på grillen för att få allt färdigt samtidigt, till exempel lök och majskolv
 Även kött kan förkokas för att bli riktigt mört, till exempel högrev och tjocka revbensspjäll
 Gör separata spett för olika köttsorter eftersom de har olika grilltider
 Tunna skivor - varm grill kort grilltid 
Större bitar grillas med lägre värme och locket på för jämn fördelning av värmen
 Pensla på glazen i slutet av grillningen annars bränns sockret fast och man får en kolbit
Med grillplåt åker inte små bitar ner i kolen och risken är mindre att det bränner fast


Ha en bra dag!

Presentation

Omröstning

Längtar till semestern?
 Ja
 Nej
 Har ingen semester.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Stoppa FRA-lagen


Ovido - Quiz & Flashcards