Alla inlägg den 5 juni 2009

Av Ines - 5 juni 2009 18:58

Nu dröjer det förhoppningsvis gode länge innan jag behöver vara vikarie igen! Har inte riktigt fattat att jag gjort min sista dag som springvikarie. Men ett:



glädjeskutt kan jag väl kosta på mig?


Anställd på "avbytarbänk" fram till 6 augusti. Sedan övergår jag till min nya tjänst i Södertälje.

Av Ines - 5 juni 2009 18:54

Test: Hur har du det med självkänslan?Tycker du att du är helt okej som du är, eller känner du dig ofta otillräcklig? Här kan du testa hur bra din självkänsla är. 3 st a
7 st b
7 st c
Du hade lika många b och c:


Flest B Det verkar finnas områden där du skulle kunna utveckla din självkänsla. Dålig självkänsla är inget som du behöver leva med. Kognitiv terapi har visat effektivt för att bättra på självkänslan.Källa: Psykologitest.se Flest C Du verkar ha en bra självkänsla!  Testa själv:

Test:
Har du bra självkänsla?


Av Ines - 5 juni 2009 17:22


Det här receptet hade jag behövt för länge sedan:


http://www.folkbladet.nu/?p=147135


Nästan tjugo år sedan. Jag kommer nog aldrig att glömma skolavslutningen från dåvarande "lekskolan", för äldsta sonen. En stekhet dag som avslutades med tårta, kaffe och saft. Med tre lintottar att hålla reda på i denna värme så var det ganska fullt upp. Plötsligt kommer sonen och utbrister stolt: De här har Johan ätit! Brännässlor. Okokta brännässlor plockade bakom bygdegården där avslutningen höll till. Inte blev det bättre när nån upplyser mig om att det är livsfarligt att äta dom råa. I värsta fall kan halsen svälla igen....Nu befann vi oss två mil från närmsta vårdcentral.


Jäkla unge! In i en stekhet bil med oss allihop och in på VC. Hela tiden med en blick på vägen och en på Johan.


Hur det slutade? Tja, idag har Johan flugit till Stefan i Malmö och Stefan har lovat vara snäll med Johan. Hur gärna hade inte jag också varit där? Även om grabbar strax över 20 hellre tillbringar lediga dagar utan mamma i släptåg.


Ha en trevlig helg!

Presentation

Omröstning

Längtar till semestern?
 Ja
 Nej
 Har ingen semester.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Stoppa FRA-lagen


Ovido - Quiz & Flashcards