Alla inlägg under juni 2009

Av Ines - 3 juni 2009 13:09

 Pussel är kul. Men det här höll på att ge mig hjärnblödning. 


Det fanns en pusselbit för mycket enligt instruktionsboken.



Nja, jag skulle nog snarare säga sju?

Av Ines - 3 juni 2009 12:53

Jaha, då var det inte så mycket att fundera på? Nu har Aftonbladet kommit med träningstips för tjejmilen. Vad har jag för ursäkter? Startvecka 1 juni - 7 juni Tisdag: 30 min Nivå: Lätt – Promenera, simma, cykla eller annan lättare träning. Lördag: 30 min Nivå: Lätt – Promenera, simma, cykla eller annan lättare träning. Vecka 2 8 juni - 14 juni Tisdag: 25 min Nivå: Lätt – Lätt jogg eller promenadintervaller. Lördag:20 min Nivå: Medel – Distans, lite högre tempo än vid jogg eller promenadintervaller. Vecka 3 15 juni - 21 juni Tisdag: 25 min Nivå: Lätt – Lätt jogg eller promenadintervaller. Lördag:20 min Nivå: Medel – Distans, lite högre tempo än vid jogg eller promenadintervaller. Vecka 4 22 juni - 28 juni Tisdag: 25 min Nivå: Medel – Alternativ medelträning. Stavgång, spinning eller promenera med joggingintervaller (5 min.promenad + 1 min. jogg) Lördag: 30 min Nivå: Lätt – Lätt jogg eller promenadintervaller. Vecka 5 29 juni - 5 juli Tisdag: 25 min Nivå: Medel – Alternativ medelträning. Stavgång, spinning eller promenera med joggingintervaller (5 min.promenad + 1 min. jogg) Lördag:30 min Nivå: Lätt – Lätt jogg eller promenadintervaller. Vecka 6 6 juli - 12 juli Tisdag: 30 min Nivå: Lätt – Promenera, simma, cykla eller annan lättare träning. Lördag:35 min Nivå: Lätt – Lätt jogg eller promenadintervaller. Vecka 7 13 juli - 19 juli Tisdag: 40 min Nivå: Lätt – Lätt jogg eller promenadintervaller. Lördag: 35 min Nivå: Medel – Alternativ medelträning. Stavgång, spinning eller promenera med joggingintervaller (5 min.promenad + 3 min. jogg) Vecka 8 20 juli - 26 juli Tisdag: 40 min Nivå: Lätt – Lätt jogg eller promenadintervaller. Lördag: 30 min Nivå: Medel – Distans, lite högre tempo än vid jogg. Vecka 9 27 juli - 2 augusti Tisdag: 35 min Nivå: Medel – Alternativ medelträning. Stavgång, spinning eller promenera med joggingintervaller (5 min.promenad + 3 min. jogg) Lördag: 40 min Nivå: Lätt – Lätt jogg Vecka 10 3 augusti - 9 augusti Tisdag: 30 min Nivå: Lätt – Promenera, simma, cykla eller annan lättare träning. Lördag: 25 min Nivå: Medel – Alternativ medelträning. Stavgång, spinning eller promenera med joggingintervaller (2 min.promenad + 3 min. jogg) Vecka 11 10 augusti - 16 augusti Tisdag: 50 min Nivå: Lätt – Lätt jogg Lördag: 40 min Nivå: Medel – Alternativ medelträning. Stavgång, spinning eller promenera med joggingintervaller (4 min.promenad + 5 min. jogg) Vecka 12 17 augusti - 23 augusti Tisdag: 30 min Nivå: Medel – Distans, lite högre tempo än vid jogg. Lördag: 70 min Nivå: Medel – Lätt jogg med promenadintervaller. Vecka 13 24 augusti - 30 augusti Tisdag: 20 min Nivå: Lätt – Lätt jogg Söndag TJEJMILEN!!!! 90 minuter!  http://www.aftonbladet.se/kropphalsa/article2588591.ab

Av Ines - 2 juni 2009 23:24

Först har jag inget....sen får jag tre inom loppet av två månader! Det är sant...jag blev erbjuden jobb i Umeå i eftermiddag. Har de läst min blogg?   Umeå. Vill mer?
Kommit fram till nya insikter? Inte vet jag, men lite sent påtänkt, tycker jag.


God Natt!

Av Ines - 2 juni 2009 14:23

Kolla hur människor sorterat sina sopor? Nej, knappast ett jobb jag skulle klara av. Ser riktigt läskigt ut. Men det är väl tur att någon kan tänka sig det också.


Läs mer:


http://www.vk.se/media/?clipid=2975

Av Ines - 2 juni 2009 09:32

GRATTIS!



Asta 75 år idag.

Ha en bra dag trots omständigheterna.

Av Ines - 2 juni 2009 08:36

Det finns nån undersökning på att flest olyckor händer i hemmet, företrädesvis i köket. Men att jag skulle hamna på akuten för att jag stått i ett kök. Det blir ju nästan fånigt.


Men det var precis vad som hände. Med en fot jag inte kan stå på, stickningar och domningar så gav sjukvårdsrådgivningen mig rådet att fara in. Inte för egen maskin, utan med skjuts och foten i högläge. Så jag ringde Agneta som hade godheten att skjutsa in mig. Jag tänkte att jag kan ju ta taxi hem sen. Ha, inte en chans!


Hon hängde med in och det var ju himla skönt. För där vart vi sittande. Eller liggande. Jag hamnade  i ett undersökningsrum och det skulle tas blodprov med en och en havtimmes väntetid på svar....När vi tyckte att : Nu har det väl ändå gått så länge så hade läkaren kommit på att ALLA möjliga orsaker skulle utredas så hon skickade mig på röntgen också. I fall det kunde vara stressfraktur.


Vad blev diagnosen? En nerv som kommit i kläm! Ingen propp, eller fraktur eller annat läskigt. Vila i minst två dagar....


Har lyckats med att tacka nej till jobb i dag. Nu känns det ju ändå hyfsat bra. Ska se hur jag gör med morgondagen. Men att nerver hamnar i kläm för att jag byter jobb till köket? Känns lite löjligt....


Ha en bra dag!

Av Ines - 1 juni 2009 06:54

I går när jag skulle till stugan så fick jag parkera långt bort. Funderade på varför Agneta ställt firmabilen mitt i vägen? Men sen kom förklaringen:



Ett träd som står väldigt nära.

Hon hade backat in lite fel, och tog sig inte därifrån!



Backspegeln , lacken...det är firmans bil.


Det här är väl vad som kan betraktas som: Taskigt läge?


Ha en bra dag!

Presentation

Omröstning

Längtar till semestern?
 Ja
 Nej
 Har ingen semester.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Stoppa FRA-lagen


Ovido - Quiz & Flashcards