Direktlänk till inlägg 26 juni 2009

Det smittar....

Av Ines - 26 juni 2009 07:11

Läser i NSD: 

Träning ger fertilitet

KALIX.

 Att träning ger färdighet är ingen nyhet. Men på Tränings companiet i Kalix verkar träning ge fertilitet. En babyboom sprider sig nämligen bland instruktörerna.
- De smittar på spinningcyklarna, säger instruktören Göran Johansson.

Barn, barn, barn. I träningslokalen på Tränings companiet, TC, finns det gott om dem i dag. Barn som ännu växer i mammas mage, de under en månad och de lite större, treåringarna.
Internt skämt
Förutom att de just är barn har de alla en annan sak gemensamt, någon eller båda av deras föräldrar är instruktörer på TC.
- Ett internt skämt är att det smittar via sadlarna på spinningcyklarna. Att det är slarvigt rengjorda, berättar Göran Johansson.
Tillsammans med Erika Blombäck, också hon instruktör, är han förälder till en av TC-bebisarna, som de skämtsamt kallar sina små.
I magen på Josefin Lundholm ligger ännu bebis och väntar på att se dagens ljus. Den andra augusti är tiden inne för den lille. Josefin Lundholm tränar ännu men tar det lite lugnare så här månaden innan den nya familjemedlemmens ankomst.
Ännu lugnare tar instruktören Malin Nilsson det. För knappt en månad sedan blev hon mamma till Elsa Waara.
Startar ny grupp
- Kroppen behöver vila. Efter sommaren börjar jag om.
Tolv stycken barn, från en månad till tre år, har de nio instruktörerna hunnit med mellan passen i träningssalen. Visst snackas det småbarn när det träffas. Men mest pratar de träning. Moa Bjerner mamma till Malte Bjerner tänker inte ligga på latsidan.
- Till hösten startar vi en grupp där man kan ta med sig sina små och träna. Det blir nog mestadels mammor som vill komma igång efter förlossningen.
- Bara vi fyller en hel grupp.Det smittar på spinningcyklarna? Nä, där skulle inte jag träna! Jag är just nu på en förskola med väldigt många magar i vädret...men ingen talar om vilken stol jag ska undvika. Jag hoppas min ålder är skydd nog?
 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ines - 17 januari 2013 19:57

Har klippt håret idag i  min nya hemby. Nöjd med resultatet.   ...

Av Ines - 17 januari 2013 19:51

Vem känner inte igen sig?   http://fredrik.cafe.se/mina-ursakter-for-den-sparsamma-blogguppdateringstakten/   ...

Av Ines - 12 januari 2013 18:34

Nu har jag sett byns skidspår! Blir onekligen sugen att fixa nya skidor...       Hur fina som helst.       Dubbelspår med gott om plats.    ...

Av Ines - 12 januari 2013 18:27


Vissa människor ska som bara finnas. De har funnits alltid. Men så kommer budet att vår förre partiledare:       Lars Werner gått bort.      Jag önskar inte livet ur någon, men hade kännts mer logiskt med CH Hermansson.... ...

Av Ines - 12 januari 2013 18:20

Jag kan bli galen på alla dessa val...elavtal, mobil, telefonabbonemang, internetuppkoppling... När jag flyttade upp igen så fattade inte jag att jag kunde tagit med mitt avtal.   Nä, jag hamnade på nåt dyrt tillsvidareavtal! Men det lokala elbol...

Presentation

Omröstning

Längtar till semestern?
 Ja
 Nej
 Har ingen semester.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Stoppa FRA-lagen


Ovido - Quiz & Flashcards