Alla inlägg den 26 juni 2009

Av Ines - 26 juni 2009 23:42

Har hittat en jättekul grej på nätet:


http://www.scrapparazzi.se/

Där fanns en  vägbeskrivning tom: Välkommen till butiken  på Krukmakargatan 3 på Söder i Stockholm. T-bana Mariatorget, uppgång mot Polishuset/Torkel Knutssonsgata  Så kunde man klicka sig vidare till:  V Ä L K O M M E N  på någon av följande scrapträffar i butiken på Krukmakargatan 3 på Söder i Stockholm
T-bana Mariatorget, uppgången mot Polishuset, ta höger direkt när du kommer ut.kl 13 - 23Kostnad 150 kr (fika ingår)Mat ordnar man på egen hand (det finns flera matställen i närheten eller om man vill kan man ta med en smörgås.)   8 platser!lördagen den 23 maj FULLBOKAD! meddela om du vill stå i kölördagen den 27 juni  FULLBOKAD! meddela om du vill stå i kölördagen den 25 juli  lördagen den 29 augusti Fullbokad! Kölistalördagen den 26 september  Fullbokad! KölistaJulkortsverkstad/Träff lördagen den 17 oktoberJulkortsverkstad/Träff lördagen den 14 novemberlördagen den 28 november   Vem vet vad hon gör den 17 oktober? JAG! Då bor jag nära....  
Av Ines - 26 juni 2009 23:16

Åh, vad glad jag kände mig i morse! Pratade med Johan igår , och ja han är på väg!


102310-5


Underbara, söta Johan.


Vad lycklig jag kan bli än i denna dag bara vid tanken på att få träffa honom.


Jag kommer att få hjälp med flytten av honom. Välbehövligt, för det är ju meningen att jag ska ta isär de möbler som går att ta isär. Sen blir det ju jättekul att han hakar på ned och ser var jag ska bo!


God kväll!

Av Ines - 26 juni 2009 23:02


Allas våran Lilian: 




förärades en ros idag.




Nydalas "dreamteam".



Kvällens "rookie" hade med sig kladdkaka.


Folkligt, festligt men absolut inte fullsatt!


God kväll!

Av Ines - 26 juni 2009 07:26

I eftermiddag blir det samling vid grillen. Agneta har bjudit in till knytkalas  vid sjön.


NSD har svaret på alla funderingar:


Simon Laitis tips för en lyckad grillning  


Ta det lugnt, undvik stress
Använd inte olja i marinaden - det orsakar eldsvåda 
Förkoka grönsaker som behöver längre tid på grillen för att få allt färdigt samtidigt, till exempel lök och majskolv
 Även kött kan förkokas för att bli riktigt mört, till exempel högrev och tjocka revbensspjäll
 Gör separata spett för olika köttsorter eftersom de har olika grilltider
 Tunna skivor - varm grill kort grilltid 
Större bitar grillas med lägre värme och locket på för jämn fördelning av värmen
 Pensla på glazen i slutet av grillningen annars bränns sockret fast och man får en kolbit
Med grillplåt åker inte små bitar ner i kolen och risken är mindre att det bränner fast


Ha en bra dag!

Av Ines - 26 juni 2009 07:16

Det finns de som inte törs säga emot mig. Lite känns det som:



Men var kommer det ifrån? Har jag varit elak? Svår att ha att göra med?


Nää, får väl ta det med en nypa salt!

Av Ines - 26 juni 2009 07:11

Läser i NSD: 

Träning ger fertilitet

KALIX.

 Att träning ger färdighet är ingen nyhet. Men på Tränings companiet i Kalix verkar träning ge fertilitet. En babyboom sprider sig nämligen bland instruktörerna.
- De smittar på spinningcyklarna, säger instruktören Göran Johansson.

Barn, barn, barn. I träningslokalen på Tränings companiet, TC, finns det gott om dem i dag. Barn som ännu växer i mammas mage, de under en månad och de lite större, treåringarna.
Internt skämt
Förutom att de just är barn har de alla en annan sak gemensamt, någon eller båda av deras föräldrar är instruktörer på TC.
- Ett internt skämt är att det smittar via sadlarna på spinningcyklarna. Att det är slarvigt rengjorda, berättar Göran Johansson.
Tillsammans med Erika Blombäck, också hon instruktör, är han förälder till en av TC-bebisarna, som de skämtsamt kallar sina små.
I magen på Josefin Lundholm ligger ännu bebis och väntar på att se dagens ljus. Den andra augusti är tiden inne för den lille. Josefin Lundholm tränar ännu men tar det lite lugnare så här månaden innan den nya familjemedlemmens ankomst.
Ännu lugnare tar instruktören Malin Nilsson det. För knappt en månad sedan blev hon mamma till Elsa Waara.
Startar ny grupp
- Kroppen behöver vila. Efter sommaren börjar jag om.
Tolv stycken barn, från en månad till tre år, har de nio instruktörerna hunnit med mellan passen i träningssalen. Visst snackas det småbarn när det träffas. Men mest pratar de träning. Moa Bjerner mamma till Malte Bjerner tänker inte ligga på latsidan.
- Till hösten startar vi en grupp där man kan ta med sig sina små och träna. Det blir nog mestadels mammor som vill komma igång efter förlossningen.
- Bara vi fyller en hel grupp.Det smittar på spinningcyklarna? Nä, där skulle inte jag träna! Jag är just nu på en förskola med väldigt många magar i vädret...men ingen talar om vilken stol jag ska undvika. Jag hoppas min ålder är skydd nog?

Presentation

Omröstning

Längtar till semestern?
 Ja
 Nej
 Har ingen semester.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Stoppa FRA-lagen


Ovido - Quiz & Flashcards