Alla inlägg den 17 juni 2009

Av Ines - 17 juni 2009 22:55

Idag var det träff för sommarpersonalen. Jag måste ha dragit sommarens vinstlott? Inte en stängning så långt ögat når. Dessutom i olika konstellationer som verkar väldigt lovande.


Men dagens bästa: Min egen områdeschef blev upprörd då hon hörde om kommunens hantering av mig! Hon började mötet med att säga :Grattis!


- Åh, tack. Ja idag blev jag ju också uppringd av flyttfirman. Det drar ihop sig.


- Flyttfirma? Jag menade att du fått jobb på mitt område. Flytta? Men..varför då?


Tja, det lät ju inte som att det fanns nån chans för mig i den här stan när jag var in på personalkontoret. Så då sökte jag på platsbanken och fick napp. Varför vänta på det omöjliga?


- Men herregud! Du har väl ring och sagt åt honom?


Nä, i min position så gör man inte det. Vem vet vad som händer i framtiden? Men kul att få ett erkännande av sin högste chef. Nåja, nästan iaf. Det finns väl någon över henne också förstås.


God kväll!

Av Ines - 17 juni 2009 22:46

Dagens hjälte:


Sjukgymnasten på Ålidhems VC!

 Inom loppet av en kvart tog han bort roten till min yrsel. En nacke som var alldeles sned. Lite till och du hade inte kunnat röra huvudet.


Ok, lite läskigt när han tog "strypgrepp, men vilken känsla att kliva av britsen. Hur känns det?


Känns? Jag är inte ett vandrande vrak, jag kan vrida huvudet längre än jag kunnat på flera år. Starkt jobbat!


Sen blir jag än mer tacksam över den läkare som rådde mig att ringa dit. Tydligen är det vanligaste när folk kommer in med yrsel att man först får snurra runt på en massa andra behandlingar innan man kommer till sjukgymnast. Så lite skönt att jag fick det som första råd.


God kväll!

Av Ines - 17 juni 2009 22:36

Aldrig har väl min bil varit så efterlängtad som nu? Ännu en kväll utan den. Visst är det konstigt vad många saker jag skulle behövt just ikväll? Men än mer märkligt tycker jag Bilbesiktningens agerande får? Nu har jag från två "säkra källor" hört att: Men det där gör de ju på besiktningen! I dag var det till och med en verkstadskille som blev förvånad när jag skulle lämna in den.


- Eh, ja det är klart vi kan. Men gör de inte sånt på besiktningen?


- Njet, inte på min bil och jag kör inte dit utan att det är åtgärdat. Jag far inte dit med mindre än att det är åtgärdat. Sen får varenda karl jag ber om hjälp få det åtgärdat på sina bilar...det hjälper inte mig.


Sen visste han knappt vad han skulle ta betalt för det. Hihi, så jag fick bestämma själv!

Av Ines - 17 juni 2009 22:34

Faster har semester:



och då får stubben sitt. Eller är det "kusin på sommarlov" som varit i farten? Tja, hur som helst har det börjat hända saker igen!


God kväll!

Av Ines - 17 juni 2009 06:24


Snart midsommar.....!Även om jag snurrat ihop dagarna fullständigt.

Presentation

Omröstning

Längtar till semestern?
 Ja
 Nej
 Har ingen semester.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Stoppa FRA-lagen


Ovido - Quiz & Flashcards