Alla inlägg under januari 2009

Av Ines - 26 januari 2009 21:03

Varför spricker mina planer precis hela tiden? I helgen var planen att göra ett tokröj på hemmaplan. Njet, då kom ett sms: Ska du göra nåt kul? Jaa, städa borde jag ha skrivit. Men njet, drog mitt medmänskliga strå till stacken och var social på lördag kväll. Så kom jag igång riktigt bra på söndag men då hade vi sedan länge en inbokad date i Vännäs.


Från och med nu är det självdiciplin som gäller. För egentligen är det ju så mycket lättare att leva när jag har ordning på torpet. Faktiskt upptäckte jag igår att det är kul att röja också....om man som jag har slarvat länge så det blir resultat och märkbar skillnad av det vill säga.


Just nu försöker jag fatta att sängen borde hägra för i morgon är det jag som öppnar bygget igen.


God kväll!

Av Ines - 26 januari 2009 17:13
zwani.com myspace graphic commentsMyspace Monday Comments

Det kom ett sms från äldsta sonen: Jag fick ab på tentan och förra terminen.....


Åh, så himla glad jag blev! Stolt, glad, lycklig, imponerad....


Grattis Stefan!



Av Ines - 26 januari 2009 16:55

Allvarligt, vad gör de på Tullverket? Frågan känns befoga då detta kom i min mail:


StepStone JobbagentenDet snabba och enkla sättet att hitta
ditt nya drömjobb!

Hej Jobbsökare,

Din Jobbagent "StepStone Sommartävling" har hittat följande platsannons, som matchar din sökprofil.

Du behöver bara klicka en gång för att komma till ditt drömjobb!

PlatsannonsSöker verksamhetsutvecklare till Luleå, Tv4-2009-26TullverketLuleå

Lycka till med ditt jobbsökande!

Med vänliga hälsningar
StepStone


Eller jag kanske ska fundera på: Vad tror StepStone att Tullverket gör? Får väl ta det som en komplimang att de tror att Tullverket behöver en fritidspedagog?


Ha en bra eftermiddag!

Av Ines - 26 januari 2009 05:35

Det är måndag morgon och dags att fara till jobbet:

Av Ines - 25 januari 2009 23:12

Bokade en tågbiljett till yngsta sonen idag. Åh, vad jag aldrig slutar sakna mina pojkar. Ser fram mot nästa helg då jag nästan får rå om honom nästan  helt själv.


Tänkte nästan dra tillbaks min efterlysning på hustomte för nu har jag lånat borrmaskin! Men det kanske är upp till mig att hålla tomten med redskap?


Har än en gång konstaterat att helgerna är för korta. En helg på helgen vore inte helt fel.


Fick dessutomtråkiga besked från hemmaplan. En som har dött och en som svävar mellan liv och död på intensiven i Kiruna. Inte kul alls.


God Natt!

Av Ines - 25 januari 2009 22:35

Det var verkligen thriller och spännande värre i kväll. Det var mer än en gång vi funderade på: Vad gör vi här? Dessutom påminde killen som blev mobbad om min egen Johan, så jag mådde rent illa när de slog honom /det hade jag nog gjort även utan att han liknat). Kvällens behållning var dessutom att den spelats in i Luleå! Som vi funderade när T-banan kom till stan? Hur har vi kunnat missa? En sevärd fil bortsett från vissa äckliga saker vi kunnat vara utan.


God kväll!

Av Ines - 25 januari 2009 15:50

Ser på kusin  Ericas blogg. att hon har en efterlysning på en hund som är försvunnen i Stöcksjö. Själv skulle jag nog kunna lägga ut efterlysning på en hustomte?


EFTERLYSNING

Hustomte med borrmaskin sökes till aktiv tjej i sina bästa år. Hinnerinte sköta om sitt hem, såtanken är att DU gör det när hon är på jobbet. Ska också kunna borra upp tavlor och annat.


Utseendet saknar betydelse eftersom DU inte ska synas när jag är hemma. Däremot resultatet av ditt arbete!


Ha en bra eftermiddag!

Av Ines - 25 januari 2009 13:45

Det är tänkt att det ska bli film i kväll:


Låt den rätte komma inBIO

Vännäs

Tipsa en vän

NÄR söndag 25 januari 2009 Start 19:00 -
VAR Medborgarhus Bio, Vännäs
ARRANGÖR Medborgarhus Bio, Vännäs

Oskar är 12 år och mobbad. Hans sadistiska klasskamrater Conny, Martin och Andreas passerar alla gränser i pennalismen. Oskar fantiserar om hämnd, om att ge igen. Om att vara stark, om att våga.


Kommer att kombinera det med middag med släkten.

Ha en bra dag!

Presentation

Omröstning

Längtar till semestern?
 Ja
 Nej
 Har ingen semester.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Stoppa FRA-lagen


Ovido - Quiz & Flashcards