Alla inlägg under januari 2009

Av Ines - 18 januari 2009 23:32

Hade ambitionen att vakna i hyfsad tid. Skulle lyssna på Alice B Kunkhe i kyrkan. Men just denna söndag så sov jag ovanligt gott! Längre än jag brukar iaf. Men jag hann ändå, och passade på att ta en bild på:   Alice.Vilken människa! Vi blev som alldeles lyriska....Dessutom skulle det bli spännande fortsättning på temat: Tro, hopp och engagemang klockan tre.Så ett matintag satt ju inte helt fel. Vi hade bokat date med Agneta i centrum och lyxade till det med restaurangmat:

En kebabtallrik åt en hungrig Ines.Vi träffade också:

Alexandra som däremot fick nöja sig med banan.Sen såg vi:

Alice ännu en gång.För er som inte var där kan jag ju säga att ni definitivt missade något.Vilken utstrålning, vilken eldsjäl och vilken alldeles makalös föreläsning hon höll i! För att verkligen förstå så måste man nog ha varit där....Hon pratade om skillnaden mellan självförtroende och självkänsla. Varför hon bytte ett toppjobb på TV till generalsekreterare åt Rättvisebutiken. Om att våga ta beslut som man själv mår bra av samt väldigt mycket mer.Sammantaget blev det en väldigt bra dag.God natt!

Av Ines - 17 januari 2009 23:16

Ibland är det nästan fascinerande vilket kom ihåg människor har. Jag minns nånstans på 80-talet när det var ett ständigt krig mellan Luleå- Umeå om diverse företag och arbetstillfällen mm. Oftast drog Luleå det kortaste strået. Men städerna var ungefär jämnstora (mer eller mindre).


I dag har ju Umeå dragit ifrån och ligger på runt hundratiotusen invånar, medan Luleå har väl runt nittiotusen invånare. På ett väldigt ungfär.


I går så kom vi in på ämnet av nån anledning. Då utbrister min kamrat utan att blinka: Men jag som gammal umebo kan ju säga att Umeå alltid varit större. Luleå är väl bara ungefär som Vännäs!


Som jag sagt tidigare: Umebor är inga riktiga norrlänningar. Ingen kunskap alls om varken det ena, eller andra....


God kväll!


Av Ines - 17 januari 2009 23:02

Det går inte i många knop här på helgerna nuförtiden. Men det känns faktiskt riktigt skönt. Enda kontakten med yttervärlden idag blev middag och titta på dia-bilder med tjejerna.


Lite fascinerade med dessa otroliga svängningar i väderleken. Hur kallt som helst ena dan och så bara vänder det och blir varmare. Det som störde alla eventuella planer på frisk luft idag var denna erbarmeliga blåst. Har dessutom blivit av med vantarna i fredags så det blir till att fixa nya till måndag. Kan inte vara utan på ett jobb som mitt.


God kväll!

Av Ines - 17 januari 2009 16:10

Nu händer det grejer igen....som tex vinterns händelse i Luleå, isskulpturen i Luleå har blivit avtäckt. Kan inte Umeå också ha  en sån? Det tycker jag iaf.


Ha en bra eftermiddag/kväll!

Av Ines - 17 januari 2009 12:59

Jaha, i går fick jag sanningen framställd för mig. Jag har sökt jobb i en kommun som också lider av övertalighet....så då kan jag definitivt sluta inbilla mig att jag skulle ha en chans...


Nä, får väl börja nynna på:

Av Ines - 17 januari 2009 10:16

Det blev självklart samåkning till kalaset igår. Vi tog min bil och en av mina vänner bytte kanal på min radio! Det är modigt, riktigt modigt...kanske får jag aldrig tillbala www.lugnafavoriter.com så jag kan lyssna på tex:

Av Ines - 17 januari 2009 10:00

Saker försvinner därför att människor söker dem där de inte finns,

 i stället för där de är.

Presentation

Omröstning

Längtar till semestern?
 Ja
 Nej
 Har ingen semester.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Stoppa FRA-lagen


Ovido - Quiz & Flashcards