Alla inlägg under januari 2009

Av Ines - 5 januari 2009 21:34

Vaknade i morse med en känsla av: Tillbaka till ordningen tack. Jag blir dagvild och knasig av alla dessa helger.  Jodå, visst är det skönt att vara ledig men ändå. Lite less på dessa , ursäkta uttrycket: Lite menlösa dagarna då jag blivit inbokad på jobb, och sedan kommer knappt några barn.... Sitta av tiden är faktiskt inte kul.  Summan av lasterna är konstant upptäckte jag också. Tänkte för ett kort ögonblick att det kanske inte blir fullt så kärvt....som ett brev på posten kom en utgift som jag definitivt inte ville ha nu! Är det inte bara så in i Norden typiskt?  Men kul i alla fall att mina lediga vänner bjuder det arbetande folket på mat. God kväll!

Av Ines - 4 januari 2009 23:16

I kväll blev det bio. Vi hade i alla fall tur med vädret - igen. Inte alls så trist som en del säger. Jag skrattade och tittade inte på klockan en endaste gång....så långtråkig? Nää!

Av Ines - 4 januari 2009 21:29

Välkommen till samma bloggleverantör:


http://flatcoated.bloggagratis.se/


Där finns det bla fler bilder på pojken jag utnämt till Årets Baby.


God kväll!

Av Ines - 4 januari 2009 21:18

 Började dagen med att färdigställa min julklapp: 


framsidan...


....och insidan till...

 Isac.

(fast egentligen till hela familjen? Första låten är ju definitivt en låt till Erica/Andreas) 

Hur fin är inte han i julklappskläder från bla mig?


Hoppgunga är jättekul men inte alldeles lätt att få den perfekta skärpan. Men vad gör det när motivet är bra!


Fick en hint om att bilen kanske inte startar för det var ju verkligen tvärkallt i morse. Klart den gör säger jag utan att tveka. Japp, det gjorde den också. Himla bra att varmköra den nån gång för nu har ju jag verkligen blivit bussåkare.Dessutom kom mitt busskort fram idag. Det är väl lyx-problem att inte hitta sitt kort för att man har för många jackor? Kom på att kolla i en annan jacka och visst, där låg kortet.


God kväll!

Av Ines - 3 januari 2009 13:18

Enkelt vara man


 

  • Garaget är helt och hållet ditt

  • Bröllopsplaner löser sig själva

  • Choklad är bara ett sorts godis i mängden

  • Du kan bli statsminister

  • Du kan ha en vit tunn T-shirt på dig även om det regnar

  • Bilmekaniker ljuger inte för dig för skojs skull

  • Du bryr dig inte ett skit om någon upptäcker att du har klippt dig

  • Hela världen kan användas som en urinoar

  • Du behöver aldrig köra vidare till nästa bensinstation p.g.a att denna var för äcklig

  • Samma eller mindre jobb - högre lön

  • Rynkor ger karaktär

  • Bröllopsklänning 20.000 kr, hyra av frack 500 kr

  • Folk tittar inte på din bröstkorg när du pratar med dom

  • Sporadiska högljudda rapar är förväntade

  • Nya skor skaver, river eller klämmer inte dina fötter

  • Ett humör HELA tiden

  • Telefonsamtal är avklarade på lätta 30 sek.

  • Du vet onödig fakta om militärfordon

  • En veckas semester - en halv resväska

  • Du kan öppna alla syltburkar själv

  • Du blir inte rånad utav hårfrisörskor och manikyrister

  • Du kan jaga och döda din egen mat

  • Du får poäng för minsta tecken på omtänksamhet

  • Om någon glömmer att bjuda dig till något så anser du fortfarande att han är din vän

  • Underkläder - 50 spänn för ett trepack

  • Är du 34 och singel så bryr sig ingen

  • Du kan i tysthet åka med i passagerarsätet (Ja, eller hur?)

  • Tre par skor är ett par för mycket (Sommar - Vinter)

  • Du kan sitta tyst i timmar med en kompis utan att tro att han är arg på dig

  • Du nallar inte på andras efterrätter utan håller dig till din egen

  • Du kan hälsa på hos en kompis utan att ta med dig en liten present

  • Du förväntas inte kunna namnet på mer än fem färger

  • Du behöver inte fundera på åt vilket håll du skall vrida en skruv

  • Du saknar förmågan att se skrynklor i kläder

  • En frisyr kan se likadan ut i åratal, ibland decennier

  • Du behöver inte raka något under halsnivå

  • En plånbok, ett par skor, en färg - året runt - alla år
  • Det verkar enkelt att vara man!!
Av Ines - 2 januari 2009 23:13

Så var årets första arbetsdag avklarad! En märklig känsla att det faktiskt var fredag i dag. Så kom det ett fint erbjudande: Middag efter jobbet! Det är absolut LYX. Dessutom himmelskt gott!

Vi blev lite full i skratt när efterrätten serverades...det är tantvarning att få glass med tranbär! Men som värdinnan glatt påpekade: Det är bara i förebyggande syfte!


Har bokat in mig på date med släkten så jag får leverera ett paket från Luleå-tomten till Isac och vem vet? Kan bli nåt mer oxå...hänger på min inspiration just nu. Samt tiden...Har lite fullt upp i helg.


Kom på att jag måste fixa mig ett månadskort oxå. Ska bli riktigt miljövänlig med mitt nya jobb. Det ni!


God Natt!



Presentation

Omröstning

Längtar till semestern?
 Ja
 Nej
 Har ingen semester.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Stoppa FRA-lagen


Ovido - Quiz & Flashcards