Alla inlägg den 6 januari 2009

Av Ines - 6 januari 2009 21:56

Nu har jag fått höra att detta år blir ett bra år för mig! WOW!!


Det är två oberoende av varandra som påstår det enligt min mamma som håller sig uppdaterad....Håller tummarna för att det stämmer.


Som min gode vän Agnetas mamma skulle sagt: Det är sant, för det har jag läst i Allers.

Nja, jag tror det var Hemmets veckotidnings Årshoroskop och nån till...men det duger bra för mig. *skratt*


God kväll!

Av Ines - 6 januari 2009 21:44

I dag har jag laddat med att göra absolut ingenting. Så himla skönt! Nånstans läste jag att det är tolv veckor till nästa långhelg så det kändes bra att avsluta med så lite aktivitet som möjligt.


För en kort stund tänkte jag posta iväg Stefans USB-minne som blev kvar i min bil men då somnade jag på soffan. Vaknade precis innan dagens enda samtal. Det var mamma som var pratsjuk.


Så laddad inför morgondagen ska jag fortsätta tryna i soffan....


God kväll!



Av Ines - 6 januari 2009 21:41

Med en ny termin för dörren, så kan det väl vara smart att samla på sig lite klokord? Dessa hittade jag på en blogg jag ofta är in på:



Fyra grundstenar till ett bättre liv utgörs av fyra överenskommelser som du för med dig själv:

VAR SANN I DITT TAL

Låt ditt tal utmärkas av integritet. Säg bara sådant som du menar. Undvik att använda orden för att förringa dig själv eller skvallra om andra. Använd orden med inriktning på sanning och kärlek.

TA INGENTING PERSONLIGT

Ingenting som andra gör beror på dig. Vad andra säger och gör är en projicering av deras egen verklighet och deras drömmar. När du är oemottaglig för andras åsikter och handlingar drabbas du inte av onödigt lidande.

TA INGENTING FÖR GIVET

Våga ställa frågor och säga vad du egentligen vill. Kommunicera med andra så tydligt du kan för att undvika missförstånd och upprördhet. Detta enda samförstånd kan förändra ditt liv fullständig.

GÖR ALLTID DITT BÄSTA

Ditt bästa skiftar från det ena ögonblicket till det andra. Det är inte alltid detsamma när du är sjuk som när du är frisk. Gör helt enkelt så gott du kan under alla omständigheter så undgår du självkritik, självförakt och ånger



Ska försöka tänka på det....

Av Ines - 6 januari 2009 17:20

Julgodis : för små och stora sockerbagare
Westman, Johanna


Författare: Johanna WestmanFotograf: Eva AnkarvallFörlag: SemicBandtyp: Inbunden, Språk: Svenska Utgiven: 200810, Antal sidor: 95Vikt i gram: 463ISBN10: 9155254179ISBN13: 9789155254179

Att göra godis är helt överflödigt, onyttigt, och fullkomligt underbart! Just därför måste man göra massor, tycker Johanna Westman. Här kan alla hitta sitt älsklingsgodis att äta själv, eller att ge bort. Fint inslaget blir det en jättefin julklapp!

Av Ines - 6 januari 2009 15:50

Vill man ha ett gott skratt är detta ett hett tips:

http://blogg.alltombarn.se/ketchupmamma/


Ha en bra dag!

Av Ines - 6 januari 2009 08:38

Trodde faktiskt inte jag skulle behöva den funktionen? Men nu har jag insett att det räcker inte att bara stryka en e-postadress! Jag har helt enkelt blockerat den fullständigt! Himla tur att det funkar! Virus och andra skitsidor klarar jag och min dator oss utan.... 


Vill du be om ursäkt och vara min vän i framtiden, så får du hitta ett annat sätt att ta kontakt.

 Ha en bra dag!

Av Ines - 6 januari 2009 07:05

Nu har ju inte jag haft mer än en veckas jullov. Mem lite roligt att hitta det här ändå nät jag läste tidningen på nätet.


Fem tips för att klara av återkomsten till arbetet:
1.
Djupandas!
2. Gör dagliga promenader, kanske på lunchen eftersom det ännu är ljust då, till en god vana.
3. Sök upp situationer som får dig att skratta.
4. Gör medvetna val, exempelvis genom att hitta den optimala kosten för just dig.
5. Mycket handlar om att bestämma sig, tankens kraft är enorm.

"När det känns motigt att gå en promenad, påminn dig om att du vill må bra" säger Monika Palo.

Läs mer:

http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleId=4346361


Ha en bra dag!

Presentation

Omröstning

Längtar till semestern?
 Ja
 Nej
 Har ingen semester.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Stoppa FRA-lagen


Ovido - Quiz & Flashcards