Alla inlägg den 26 januari 2009

Av Ines - 26 januari 2009 22:48

Nog för att vi sett att Luleå fått T-bana utan att vi märkt nåt *skratt*, men det här blir ju nästan en ödets ironi. Läser på kurirens nätsida:

Ta tunnelbanan till Luleå!

Den 12 februari är det hemvändarevent i Stockholm. Luleå kommun är matchsponsor på Hovet där Luleå hockey möter Djurgården. Tillsammans med Luleå tekniska universitet och näringsliv flyttar Luleå ner till Stockholm för en dag. Vårt förnyade Luleå visas upp för potentiella investerare, studenter och hemvändare. Räkna med lite extra drag på Hovet då Luleå gör hemmaplan av Djurgårdens arena med en extra stor Luleå-klack. Inbjudan till eventet går ut inom kort till alla anmälda på flytthem.nu som är med i hemvändarregistret så se till att anmäla dig till registret redan idag! www.flytthem.nu


Njet, jag tror fortfarande inte att detta projekt gäller mig....


God Natt!


Av Ines - 26 januari 2009 21:19

Ibland är det rent imponerade vad lite minne jag har. Men så smäller det plötsligt till och jag har minne som en häst! I fredags lovade jag en kollega att ta med calligrafipenna till jobbet på måndag. En utmaning....två hela dagar att glömma på...men jag kom ihåg! Jag vet inte vem som var mest imponerad?


God kväll!

Av Ines - 26 januari 2009 21:03

Varför spricker mina planer precis hela tiden? I helgen var planen att göra ett tokröj på hemmaplan. Njet, då kom ett sms: Ska du göra nåt kul? Jaa, städa borde jag ha skrivit. Men njet, drog mitt medmänskliga strå till stacken och var social på lördag kväll. Så kom jag igång riktigt bra på söndag men då hade vi sedan länge en inbokad date i Vännäs.


Från och med nu är det självdiciplin som gäller. För egentligen är det ju så mycket lättare att leva när jag har ordning på torpet. Faktiskt upptäckte jag igår att det är kul att röja också....om man som jag har slarvat länge så det blir resultat och märkbar skillnad av det vill säga.


Just nu försöker jag fatta att sängen borde hägra för i morgon är det jag som öppnar bygget igen.


God kväll!

Av Ines - 26 januari 2009 17:13
zwani.com myspace graphic commentsMyspace Monday Comments

Det kom ett sms från äldsta sonen: Jag fick ab på tentan och förra terminen.....


Åh, så himla glad jag blev! Stolt, glad, lycklig, imponerad....


Grattis Stefan!



Av Ines - 26 januari 2009 16:55

Allvarligt, vad gör de på Tullverket? Frågan känns befoga då detta kom i min mail:


StepStone JobbagentenDet snabba och enkla sättet att hitta
ditt nya drömjobb!

Hej Jobbsökare,

Din Jobbagent "StepStone Sommartävling" har hittat följande platsannons, som matchar din sökprofil.

Du behöver bara klicka en gång för att komma till ditt drömjobb!

PlatsannonsSöker verksamhetsutvecklare till Luleå, Tv4-2009-26TullverketLuleå

Lycka till med ditt jobbsökande!

Med vänliga hälsningar
StepStone


Eller jag kanske ska fundera på: Vad tror StepStone att Tullverket gör? Får väl ta det som en komplimang att de tror att Tullverket behöver en fritidspedagog?


Ha en bra eftermiddag!

Av Ines - 26 januari 2009 05:35

Det är måndag morgon och dags att fara till jobbet:

Presentation

Omröstning

Längtar till semestern?
 Ja
 Nej
 Har ingen semester.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Stoppa FRA-lagen


Ovido - Quiz & Flashcards