Alla inlägg den 1 januari 2009

Av Ines - 1 januari 2009 22:35

En seg och trött dag då jag gjort så lite som möjligt. Trött efter nyårsfirandets nattsudd....Jag är nog för gammal för sånt? Men roligt hade vi även om det var mindre kul att vissa låg hemma i feber. I dag föll jag absolut på eget grepp. Ringde äldsta sonen som drog till Malmö i eftemiddags. Bara för att det är roligare att prata med honom när han är nära! Jag som brukar säga till min mamma att det spelar ju ingen roll var jag är: Ringa går ju alltid.  Han hade lite kul iaf. Vad är skillnaden? Du slår ett nummer och jag svarar. Det blir ju samma effekt oavsett var telefonen är.... Nu försöker jag fatta att jag ska jobba i morgon. Blir ju så fel med alla dessa avbrott med helgerna.  God kväll!

Av Ines - 1 januari 2009 22:33

Jag fick en sång på msn:

Av Ines - 1 januari 2009 11:36

 Årets sista dag hade vi samlats ett gäng för att äta gott och vaka in det nya året tillsammans. Vi hade också utmaningar i form av:Tipstävlingar ochspel...

Agneta väntar på nya instruktioner.Sedan avslutade vi kvällen med att fara in till stan och se:

det stora fyrverkeriet(som är svårt att göra rättvisa på bild)

Mäktigt var ordet!Ha en bra dag!

Av Ines - 1 januari 2009 11:14

En del har verkligen kul inlägg. Som tex Henrik:


Tio saker jag lärt mig genom åren


Vem känner inte igen sig?


Ha en bra dag!

Av Ines - 1 januari 2009 10:54

Jag började på en bildlista över Årets....av olika slag:


Årets klurigaste:


Ett spel som kusin Pelle fick som liten.


Årets erbjudande:



Blev erbjuden en IKEA-resa då vi såg denna modell.

Fast det egentliga uppdraget var att köpa soffa till min nya lägenhet. Det är GULD värt att ha en faster som fattar att utan soffa så....blir det som torftigt!

Årets baby:


Självklart Isac!

Alva Alexandra har inte en chans....


Årets vackraste:



Den bukett som Faster Emma arrangerade till min gode vän Agneta som just blivit mormor.


Den här bilden gör definitivt inte buketten rättvisa, men den enda jag hade...

 Årets bedrift:



Agnetas pilgrimsvandring.


Årets brudpar:



Östen och Marias bröllop var som himla fint.


Årets jubilar:



Sture som fyllde jämnt i sommar.


Årets semester:



Gick till Tornedalen. Här en bild från älven i stugan.


Årets projekt:


Självklart Irjas stubbe! Vilket jobb....vilken grop...och fortsättning följer till sommaren....

 Fast det är inte sant att projektet ligger nere. Planeras för fullt i huvudet på en viss faster. Samt inhandlas diverse grejer som också behövs...


Årets roligaste:



Stefan och Chatrins besök i sommar.

 (Här i stugan i Kihlanki)

Välkommen på besök igen.


Årets film:



Mamma Mia!

Såg en del andra också, men den här gjorde oss så himla glad.

Årets brand:



Branden på Ålidhem.

Lite chockartat att fatta att det faktiskt kunde beröra de barn som jag några dagar tidigare önskat ett riktigt trevligt jullov. Kanske någon just blivit hemlös och fått se sitt hem brinna upp?


Årets snällaste:



Eva och Harald som förvärmde stugan, tände lyset, plogade uppfarten, höll mig med vatten, julbastu och annat under julhelgen.

Vad gjorde jag utan er?


Årets västerbottning:



Min gode vän Larsan.

GRATTIS! (igen!)



Sen fins det ju andra Årets....som inte kan visas på bild.

Som Årets stoltaste: När Stefan och Johan kom på listan över smartast i din kommun.

Årets stoltaste 2: När Stefan kom in på juristutbildning.


Årets citat: Men de blir bara arga en i taget!


Årets dummaste: Att försöka ge mig ett liv!


Årets bästa: Samtalet från rektorn som erbjöd mig jobb efter nyår!


God fortsättning!

Av Ines - 1 januari 2009 09:53



24/9-23/10 VÅGEN - Spänning och passion väntar

Tänk dig för så att inte ditt hjärta rusar iväg med dig. Det här året kan det gå väldigt fort i svängarna, särskilt under våren. Låter du dig påverkas för mycket av vad andra vill kan du rätt vad det är ha lovat saker som du inte alls vill hålla.



Kate Winslet, 5/10

Kärlek och förälskelse lockar, men snabba beslut kan ändå komma surt efter. Dessutom riskerar du att krossa flera hjärtan under året om du inte bromsar lite.


Med detta påpekat måste det också sägas att 2009 blir ett hett och spännande år som du inte glömmer i första taget. Det handlar om passion, erotik, svartsjuka och dramatik. Störst chans att kärleken dessutom håller är det om du delar intressen med din älskling. 2009 blir ett lekfullt år på andra sätt också, med oväntad framgång på jobbet och en ljusnande ekonomi. 6/5 är en bra dag för affärer.

Sommaren blir lat snarare än romantisk, men 27/7 hettar det i alla fall till. Hösten blir också väldigt givande, du har turen med dig på många sätt. 19/9 handlar det om kärlek, 17/10 mer om pengar.

Heta tecken: Väduren, Tvillingarna

Av Ines - 1 januari 2009 00:55

Just hemkommen från nyårsfirande så kom den här låten:

Presentation

Omröstning

Längtar till semestern?
 Ja
 Nej
 Har ingen semester.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Stoppa FRA-lagen


Ovido - Quiz & Flashcards