Alla inlägg den 23 januari 2009

Av Ines - 23 januari 2009 23:39

Startade dagen med att lyssna på en full medresenär...kändes inte så där muntert. Men det var ju himla skönt att inte ha hamnat bredvid honom! Som han gick an om allt mellan himmel och jord. Men nästan framme i stan så började jag tycka synd om honom. Tydligen hade han inte riktigt fattat att klockan var halv åtta på morgonen...han trodde det var kväll.Sen lyckades jag med bedriften att missa bussen från jobbet och hamnade sen på en kraftigt försenad buss som var knökfull. Då slog kontollen till. Lite nervöst fast utan anledning,jag har ju månadskort.  Sen hamnade vi på Hörneforsrevyn!
Nää, bilderna gör inte revyn riktigt rättvisa...


...aningens bättre i slutnumret...Som vi skrattat. Har ni någon som helst möjlighet att få tag i biljett så se den. Det är mitt tips.God Natt!

Av Ines - 23 januari 2009 23:31

Hur kunde det gå så här,
att kärlekens glöd försvann,
att känslan dog ut,
vår kärlek tog slut,
och vi gick ifrån varann?

Jag önskar att du gjort mer
och varit ett bättre stöd.
När livet blev hårt
blev löftet för svårt
om kärlek i lust och nöd.

Jag önskar att jag gjort mer
att dela ditt skratt, din gråt,
men jag blev feg
att ta steg för steg
tills döden skiljer oss åt.

Det jag vågar hoppas nu,
den längtan som räddar mig,
är att jag en dag
kan säga att jag
förlåter mig själv och dig.

Jag vågar mig på en bön,
och hoppas att få till svar,
att sveket blev kort,
dess bild tynar bort,
men minnet av liv finns kvar.

(av Sven Hillert Psalm 843 i Psalmer i 2000-talet)

Av Ines - 23 januari 2009 06:03

Åh, vad himla fint de har gjort med sitt hus! Min gode vän är i husletarbranchen och så var jag också ute på hemnet. Kollade på ett som var likadant (åtminstone från början!), som mitt gamla hem....


Men vilken hemlängtan jag fick. Kolla själva:


http://www.hemnet.se/beskrivning/hemnet/334957


Ha en bra dag!

Presentation

Omröstning

Längtar till semestern?
 Ja
 Nej
 Har ingen semester.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Stoppa FRA-lagen


Ovido - Quiz & Flashcards