Alla inlägg den 14 januari 2009

Av Ines - 14 januari 2009 20:18

Läste i Metro att en arbetsförmedlare anmält staten för diskriminering....Anledningen är att personer över 40 har fler semesterdagar än sina yngre kollegor. Själv hann jag aldrig uppleva det fenomenet, för jag gjorde misstaget att säga upp mig samma år jag skulle komma i åtnjutande av den förmånen!


Däremot kan jag inte förstå resonemanget riktigt? Även yngre personer behöver fler semesterdagar.....? Jodå, fast kanske av andra anledningar? Själv kan jag då definitivt känna att inte har jag samma ork i dag som jag hade i 20-årsåldern....då är jag ändå inte lastgammal idag. Men visst finns det tex en anledning till att kvinnor inte kan få barn när de passerat en viss gräns. De skulle helt enkelt inte orka med det tuffa livet som det innebär att vara småbarnsförälder!


God kväll!

Av Ines - 14 januari 2009 20:13

Läste i Metro om ett jobb... kunde ju faktiskt vara ett jobb för mig att söka:


Job Description



Risken är väl bara väldigt överhängande att jag drabbas av hemlängtan....eller nää!


God kväll!

Presentation

Omröstning

Längtar till semestern?
 Ja
 Nej
 Har ingen semester.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Stoppa FRA-lagen


Ovido - Quiz & Flashcards