Alla inlägg den 19 maj 2009

Av Ines - 19 maj 2009 22:38

Visst brinner det ovanligt ofta nu. I eftermiddag passerade två brandbilar med påslagna sirener utanför. Läste på VK att det brunnit i ett kök.


Läs själva: http://www.vk.se/Article.jsp?article=278949

Av Ines - 19 maj 2009 22:11

Nu har jag satt bollen i rullning även hos AF. Ska bara komplettera med adress , datum och anställningsbevis. Har fått ytterligare en till lägenhet, men det struntar jag i. Du är en av tjugo som erbjuds visning...Nä, det fixar inte mina nerver. Första tjing på två lägenheter. Det räcker för mig. Blir fjärde våningen och ställer mig i kö för bilplats.


Fast visst blev jag lite full i skratt hos Arbetsförmedlingen. Handläggaren tittade allvarligt och frågade: Har du bestämt det här själv?


Själv och själv? Det är väl den krassa verkligheten som fått mig till detta steg. Ett Taikonliv där jag snurrat runt i vikariesvängen och aldrig kommit längre än nummer två som hjälpt mig att ta språnget.


Jodå, det är inte Ni som tvingat mig, eller anvisat jobbet. Jag har hittat det själv, skrivit ansökan och kom på intervju svarade jag.


För mig får det gärna vara augusti nu. Nyfiken på lägenheten,jobbet och komma i ordning där nere. Dessutom har jag redan mentalt kastat in handduken när det gäller att vikariera här. Det räntar ingenting, jag vill inte och jag har absolut ingenting för det. Förutom de sista hyrespengarna som kan vara bra att håva in. 


God kväll!

Av Ines - 19 maj 2009 22:09

Den gick igenom! (Nästan) Lite lampor och inställningar så är det grönt ett år till. Visst fick jag tankar på:

Av Ines - 19 maj 2009 13:23

Som jag skrattat åt detta inlägg:


Sökes: Händig, förstående man som gillar trädgårdspyssel


Haha, vem känner inte igen sig? Fast jag brukar inte ens orka fylla i alla dessa frågor.

Läs och njut....finns mer fyndigt i tantens blogg.

Av Ines - 19 maj 2009 08:02

Igår gick det mesta min väg. I dag är det sanningens minut för min bil: Besiktning.


Kommer jag att fortsätta vara bilägare efter denna dag?

Många som tvivlar, men jag säger bara en sak. Klaga inte, jag älskar min Toyota. Det är precis som reklamen säger: My Toyota is fantastic!


När det gäller min bil så är relationen ungefär som:

Presentation

Omröstning

Längtar till semestern?
 Ja
 Nej
 Har ingen semester.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Stoppa FRA-lagen


Ovido - Quiz & Flashcards