Direktlänk till inlägg 19 maj 2009

Nu rullar det på.

Av Ines - 19 maj 2009 22:11

Nu har jag satt bollen i rullning även hos AF. Ska bara komplettera med adress , datum och anställningsbevis. Har fått ytterligare en till lägenhet, men det struntar jag i. Du är en av tjugo som erbjuds visning...Nä, det fixar inte mina nerver. Första tjing på två lägenheter. Det räcker för mig. Blir fjärde våningen och ställer mig i kö för bilplats.


Fast visst blev jag lite full i skratt hos Arbetsförmedlingen. Handläggaren tittade allvarligt och frågade: Har du bestämt det här själv?


Själv och själv? Det är väl den krassa verkligheten som fått mig till detta steg. Ett Taikonliv där jag snurrat runt i vikariesvängen och aldrig kommit längre än nummer två som hjälpt mig att ta språnget.


Jodå, det är inte Ni som tvingat mig, eller anvisat jobbet. Jag har hittat det själv, skrivit ansökan och kom på intervju svarade jag.


För mig får det gärna vara augusti nu. Nyfiken på lägenheten,jobbet och komma i ordning där nere. Dessutom har jag redan mentalt kastat in handduken när det gäller att vikariera här. Det räntar ingenting, jag vill inte och jag har absolut ingenting för det. Förutom de sista hyrespengarna som kan vara bra att håva in. 


God kväll!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ines - 17 januari 2013 19:57

Har klippt håret idag i  min nya hemby. Nöjd med resultatet.   ...

Av Ines - 17 januari 2013 19:51

Vem känner inte igen sig?   http://fredrik.cafe.se/mina-ursakter-for-den-sparsamma-blogguppdateringstakten/   ...

Av Ines - 12 januari 2013 18:34

Nu har jag sett byns skidspår! Blir onekligen sugen att fixa nya skidor...       Hur fina som helst.       Dubbelspår med gott om plats.    ...

Av Ines - 12 januari 2013 18:27


Vissa människor ska som bara finnas. De har funnits alltid. Men så kommer budet att vår förre partiledare:       Lars Werner gått bort.      Jag önskar inte livet ur någon, men hade kännts mer logiskt med CH Hermansson.... ...

Av Ines - 12 januari 2013 18:20

Jag kan bli galen på alla dessa val...elavtal, mobil, telefonabbonemang, internetuppkoppling... När jag flyttade upp igen så fattade inte jag att jag kunde tagit med mitt avtal.   Nä, jag hamnade på nåt dyrt tillsvidareavtal! Men det lokala elbol...

Presentation

Omröstning

Längtar till semestern?
 Ja
 Nej
 Har ingen semester.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Stoppa FRA-lagen


Ovido - Quiz & Flashcards