Alla inlägg den 26 maj 2009

Av Ines - 26 maj 2009 20:25

Vad gör jag inte för att slippa städa? Fick samtal från faster som ville ha sällskap till plantskolan i Norrbyn.


Japp, blev sightseeing:



Häpp, hur långt bort hamnade jag?

( haha, bara i Jämtland som ligger i Västerbotten)

 Åh, hur mycket fanns det inte här då....



Rosor, rosor....


Men sen blev vi riktigt besvikna. Njet, ingen butik vi kommer att besöka mer. Till och med jag som en gång varit husägare och köpt buskar hade kläm på vad som gäller. Varje odlare med självaktning ger garanti på sina växter.


Jag minns fortfarande hur jag fick tvinga en odlare i Boden att sälja mina buskar åt mig.

 De kommer inte och ta sig. Återkom i höst. Det är för sent på säsongen. Jag kan inte lämna garanti. Argumenten för att avstå från köp var många.


Vad hände här? En ros som inte tagit sig skulle reklameras. Ha, det blev kalla handen. Det är levande material. Du kan ju faktiskt inte räkna med att de ska överleva!! Men hallå? Det är väl det som är glädjen med att plantera och göra fint, eller?


Nu är det ju faktiskt en av sex som dött. Alla med samma förutsättningar, jord, vattning mm mm. Visst blir man besviken om nån inte tar sig. Dessutom kommer vi båda från erfarenheten av att odlare och plantskolor lämnar garanti på sina produkter. Det är som det som är skillnaden på att betala dyrt när man bestämmer sig för att köpa växter.


Nåja, efter viss diskussion och sura kommentarer så blev det ändå byte. Men aldrig mer att vi handlar där. Hon skulle bara veta vilken kund hon förlorade? För det handlas mycket till trädgården i Vännäs! Det är ju hennes stora intresse.


Ha en trevlig kväll!

Av Ines - 26 maj 2009 17:20

Infomöte i Göteborg inför protesterna mot NATO:s militärövning i Norrland i sommar


4 Maj 2009

Den 8-16 juni i år hyr Sverige ut Norrland till världens största krigsmakt och kärnvapenaktör NATO som med 2000 soldater kommer att öva krig med F21 i Luleå som bas. Sverige som officiellt inte är medlem i NATO har genom detta välkomnat tio länder, över 50 stridsflygplan och ett hangarfartyg att använda halva Sverige för att leka krig.


Av Ines - 26 maj 2009 09:07

Åh, den lilla gull-ungen har gjort premiär i Norrbotten.



Isak på Piteå havsbad.


Njet, inte samma helg som jag, utan helgen före. Bara som ett tips så är havsbadet bättre på sommaren.


Fast det var väl för dom som för mig, det var nu de råkade passera.


Ha en bra dag!

Av Ines - 26 maj 2009 08:56

Vara ärlig för att man måste, eller för att det faller sig naturligt? Nä, Vanja. Det är för sent för att jag ska få något förtroende för dig.


Läs mer på:http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5222874.ab


Ha en bra dag!


Av Ines - 26 maj 2009 08:03

Vilken känd svensk liknar jag?

Jonas Gardell



Du är en fri och konstnärlig själ med en stor humoristisk ådra. Du har dessutom en förkärlek till människor av det egna könet.


Eh...hur ska jag tolka det här?

Presentation

Omröstning

Längtar till semestern?
 Ja
 Nej
 Har ingen semester.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Stoppa FRA-lagen


Ovido - Quiz & Flashcards