Alla inlägg den 6 maj 2009

Av Ines - 6 maj 2009 22:07

Vissa dagar är jag mer efterfrågad än andra. Blev "vikarieflytt" idag. Från förskolan till skolans värld. Helt ok för mig.


Men nåt som jag kan tycka känns märkligt är det bemötande jag får från vissa rektorer? Här hade hon vädjat till förskolans personal, därför att det inte fanns en vikarie i sikte. Tydligen hade vikariebankens personal kursdag, därav kalabaliken. Men det som slår mig är den helt fantastiskt nonchalanta attityd det kan uppvisas mot vikarier.


Inte ett tack, inte ett vänligt ord bara en arg uppsyn. Hur lätt hade det inte varit att säga "Vad bra att förskolan släppte dig. Tack för att du kom.


Nä, nu hade jag ju inte förväntat mig det....vissa är argare än andra människor. Men innan det skälls på att det inte kommer vikarier, så ska man nog ta sig en funderare på hur vikarierna bemöts.


För det finns rektorer som faktiskt ler och tackar för att man kommer och gör en insats! Tänk så glad jag blir och när jag får vick där så har jag också en positivare attityd.


Nu är det ju tur att det inte är rektorerna jag behöver arbeta med!

Av Ines - 6 maj 2009 21:35

Hittade ett klipp när jag försökte hitta lönestatistik på Lärarförbundet. Ett projekt som är en djungel att ge sig in i....

Av Ines - 6 maj 2009 06:38

Onsdag
6 maj Onsdagskväll i Ålidhemskyrkan:  16.30-21

Mat, Mingel, Mässa


 16.30-
18.15  

Middagsservering

Du kan äta en måltid till ett överkomligt pris i kyrkan 
(även vegetariskt alternativ)

Presentation

Omröstning

Längtar till semestern?
 Ja
 Nej
 Har ingen semester.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Stoppa FRA-lagen


Ovido - Quiz & Flashcards