Alla inlägg den 4 maj 2009

Av Ines - 4 maj 2009 22:43

En dag med blandade känslor. Pratade med min nya kollega som inte hade en aning om att jag skulle börja. Han hade vandrat på Kreta en vecka. Åh, vad mysigt det lät! (kan jag också göra....nästa vår? tänkte jag)


Sen hamnade jag på vårdcentralen och blev lite handikappad. Himmel, vad konstigt det känts med stygn i ryggen.


Försökte komma i kontakt med en riktig människa på det kommunala bostadsbolaget. Men det var för sent? Återkom i morgon. För sent? Klockan var inte mer än halv ett!


Men sedan ringde min nya chef just när jag skulle registrera mig som sökande till bostad. Som på beställning! Fick lite insidertips vilka områden som var bra.


I morgon kommer något slags lönebud. Riktigt spännande....Även om det inte var mycket att förhandla om egentligen, för han sa han skulle föreslå ett rimligt bud i paritet med övriga på skolan. Jaaa, vad månde det bliva?


Sedan har min mage valt att få magknip. En sån där nervös magknip som kommer när man inte har nånting riktigt klart. Typ, har jag bostad i höst? Löser det sig? Vad har jag gett mig in i?


God kväll!

Av Ines - 4 maj 2009 22:31

Har varit och tagit bort en grej på ryggen. Lokalbedövning och fyra stygn senare skickas jag hem med förhållningsorder: Du får inte lyfta något!


-Men jag ska på jobbet?? Typ, på ett dagis med småbarn...

-Jaha, hur gamla är de?

-Ingen aning? Jag är springvikarie. Första dan där idag.

- Ja, du får inte lyfta något iaf.


Hade det varit svårt att faktiskt upplysa om det? För nog borde väl det ha räknats som anledning till sjukskrivning?


Nädå, ett enkelt ingrepp utan större besvär. Så sas det på läkarbesöket för ett tag sedan. För jag frågade om jag kunde arbeta sedan.


Har inte känts kul att bete sig som en stirrande fån, när jag varit på jobbet. För var hamnade jag? Möttes av tretton glada busungar mellan ett och två år!

Vad hände efter lunch? Alla skulle sova ute i sina vagnar....försök lägg ned ett barn i ergonomiskt riktig ryggställning....


Hur många barn har sjukvården mött?

Av Ines - 4 maj 2009 22:27

Kan hålla med Erika om en sak (eller fler?):


Bra med släkt!


Nu är det klart när jag börjar min nya tjänst. Den 11 augusti. Blir utan bostad i Umeå den första, så håll tummarna för att det löser sig!


Men om det kärvar ihop sig så får mina möbler husera i Vännäs. Som sagt: Bra med släkt! För att inte tala om hur enkelt det var med mat i helg....även där: Bra med släkt!


God kväll!

Presentation

Omröstning

Längtar till semestern?
 Ja
 Nej
 Har ingen semester.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Stoppa FRA-lagen


Ovido - Quiz & Flashcards