Alla inlägg den 24 maj 2009

Av Ines - 24 maj 2009 23:58

På väg mot Umeå efter en helg i Pajala hör jag på bilradion att det gått vilt till i Umeå.


Insatstyrkan har inkallats och polisen har haft fullt upp. Himla tur att jag inte varit i stan. Lite olustigt med en massa galningar lösa.


Läs mer på: http://www.vk.se/Article.jsp?article=279930

Av Ines - 24 maj 2009 23:50

Efter helgens diskussion tänkte jag: Varför kan jag inte bara hålla tyst? Nä, när det gäller föräldrars rätt att faktiskt försvara sina barn då rinner sinnet till...

 Tog ett beslut att från nu så ska här inte uttalas några åsikter, men då kom ju Vanja Lunby i vägen...

Jag kan bara instämma med Lars Törnman:

Packa ihop dina pinaler!

eller när han utbrister:  

Wanja Lunby-Wedins fasoner är en skam för arbetarrörelsen


God Natt!

Av Ines - 24 maj 2009 20:53

För första gången har jag varit till pappas grav:



utan att ta med varken ljus eller blomma.


Kändes väldigt märkligt och konstigt. Men det var helt enkelt omöjligt att uppbringa en endaste blombikett i Pajala. Slutsålt på Coop, och blomaffären hade hunnit stänga. Tänkte köpa i Luleå men tvekade med tanke på transportsträckan. Dessutom hittade jag inga buketter där heller faktiskt.


Lite märkligt för förra året hade de ju så otroligt fina på Coop i Råneå? Eller var jag där senare på sommaren? Tja, nu blev det i vart fall ingen.

Presentation

Omröstning

Längtar till semestern?
 Ja
 Nej
 Har ingen semester.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Stoppa FRA-lagen


Ovido - Quiz & Flashcards