Alla inlägg den 10 maj 2009

Av Ines - 10 maj 2009 21:25

I eftermiddags kom invasionen bestående av mamma, faster och farmor. Så mitt uppdrag var att hämta hit mamma som självklart sover hos mig.


Blev släktmiddag och fotografering av fyra generationer. Nä, Isak var inte så imponerad av det. Han gillade mest att fara hem för då:



får han vinka!


God kväll!

Av Ines - 10 maj 2009 08:21

Nu har jag fått frågan från tre olika håll: Ska du hyra eller köpa lägenhet? Igår kom den igen. Tja, jag kan ju iaf kolla.


Åh, det borde jag inte ha gjort! En hel värld öppnade sig igen. Här skulle jag absolut kunna bo:



Bild från mäklaren.


Läs mer på:


http://www.fastighetsbyran.se/Objekt/?type=search&pageRefId=37&ObjektID=441885

Av Ines - 10 maj 2009 08:09

Det går skam på torra land när Aftonbladet gör en förstasida av att bidragsfuskare inte lyckas!


Läs på:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5104256.ab

För det är ju faktiskt det allt handlar om? En kvina blir fråntagen sin A-kassa för att hon åkt på sin mammas begravning. Vad står det på blanketten man ska fylla i? Jag försäkrar att jag stått till arbetsmarknadens förfogande? Hur kan man ens hävda att man gjort det, om man inte ens befunnit sig inom landets gränser?

Självklart ska hon ha rätt att begrava sin mamma, men inte med A-kassepengar. Då får något annat träda in, typ socialbidrag.

Det är väl inte underligt att trygghets-systemen urholkas för alla, när tom stora tidningar gör snyftreportage över att fusk inte funkar.

Ha en bra dag.

Presentation

Omröstning

Längtar till semestern?
 Ja
 Nej
 Har ingen semester.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Stoppa FRA-lagen


Ovido - Quiz & Flashcards