Alla inlägg den 1 maj 2009

Av Ines - 1 maj 2009 21:34

Dagen har gått till att flukta runt på nätet och kolla bostäder i Södertälje. Blev sillunch med tjejerna och pizzakväll med grabbarna. Allt för att hålla ångesten på plats! *skratt*


Men himla tur jag fick hjälp med däcken här i stan. Nu har jag lärt mig (äntligen!) hur man fyller på luft själv.Hade knappt nån luft all kvar. Tänk om jag dragit till Ånäset med dom däcken? Huga. Behöver jag inte grina för det i framtiden.


Nu är det pyssel för hela slanten i morgon. Superkul! Jag har dessutom MASSOR med bilder som ska scrappas....


God kväll!

Av Ines - 1 maj 2009 08:59

Det finns säkert många kommuner som har slogans på sin hemsida. Slogans som känns som: Näää, det där är ju bara nys!


Umeå är ett exempel. På deras hemsida finns följande:




Flytta till oss i Umeå!

Varför ska du flytta till Umeå? Om du söker ett ställe där tiden står stilla, där inget händer och där alla tycker att det var bättre förr - då är Umeå inget för dig.

Men söker du efter en öppen stad där medborgarna bejakar förändringar och upplevelser; där människorna gillar mångfald och gärna tänker nytt - då kommer du att gilla Umeå.

Att Umeå dessutom har bra skolor, bra barnomsorg, livfull musikskola, intensivt idrottsliv, massor av cykelvägar, livligt kulturutbud - gör allt mycket lättare, och roligare, för dig som flyttar hit.

Vi försöker vara nära: både till oss själva, våra medmänniskor och till själva staden. Det ska helt enkelt vara nära till mycket i Umeå. Och för att vi växer - så finns det arbetsmöjligheter i kommunen. Jobben finns inom alla branscher: tillverkning, service och kunskap.

Här har vi samlat information, länkar och en interaktiv karta där du snabbt hittar nyttigheter kopplade till en geografisk plats. Testa!



För mig som försökt bli umebo i tre år känns det som: Löjligt, inte kommer jag att rekommendera någon att flytta till Umeå! Om de har jobb, ja då är det väl ok. Men vi andra? Nä, då finns det bättre ställen att söka lyckan på.


Jag ångrar inte mina år i Umeå. Jag uppskattar mina vänner, de kollegor jag haft, de människor jag lärt känna  mm mm. Men kom inte dragande med nåt tjafs om att Umeå vill mer. Umeå ska växa.


För mig känns det ganska självklart att en stad som vill växa också behöver "servicepersonal" till sin stad. Människor som flyttar in behöver mat, skola, sjukvård. Då måste även kommun och landsting vara beredd att visa att de vill ha ny personal! Människor med utbildning och erfarenhet.


Men söker du efter en öppen stad där medborgarna bejakar förändringar och upplevelser; där människorna gillar mångfald och gärna tänker nytt - då kommer du att gilla Umeå.


En öppen stad? Tänka nytt? Skulle inte tro det!


Ha en bra dag!

Av Ines - 1 maj 2009 08:24

Jag har ett kul uppdrag i helg. Scrappa bilder på söta Isak! Har ju spanat in massor med bilder med tanken: Åh, vilken kul bild....den skulle jag...


Ha, man ska vara försiktig med vad man önskar, det kan gå i uppfyllelse! Fick bilder igår....många bilder med orden: Välj själv, jag fattar att du inte hinner alla. Njet, kommer nog att fastna i den stora frågan: Vilken?


Nån är ganska given, men sedan? Men det är helt klart ett angenämt problem. Pysseldag nu, tycker jag.


Ha en bra dag!

Av Ines - 1 maj 2009 08:20

Jag gjorde ett test på Facebook. Hur mycket norrlänning är jag? Haha, med tanke på gårdagens beslut så blir ju det här lite dumt?


Mitt resultat: 


Hamnar du söder om polcirkeln får du allergiska utslag och i stan behöver du syrgas för att överleva.



Ha en bra dag!

Presentation

Omröstning

Längtar till semestern?
 Ja
 Nej
 Har ingen semester.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Stoppa FRA-lagen


Ovido - Quiz & Flashcards