Direktlänk till inlägg 5 mars 2009

Mitt personlighetstest.

Av Ines - 5 mars 2009 20:15

Jag hittade ett svar på ett personlighetstest jag gjorde för länge sedan. Nu har jag inget minne av, var det var. Jag har inte ens kvar kompisen som tipsade mig om det heller. Men det här var ju lite kul att titta på ändå.  Jag ska definitivt sätta upp en lapp på kylskåpet om minnes-reglerna. 

1.Jag har rätt att ändra åsikt.

2. Jag har rätt att vara ointresserad av en del saker.

3.Jag har rätt att säga nej utan att känna mig skyldig.

4. Jag har rätt att göra fel.

5. Jag har rätt att be någon annan om en tjänst.

6. Jag har rätt att inte behöva redogöra för mina skäl.

7. Jag har rätt att leva som jag önskar så länge det inte skadar eller hindrar någon annan.


Svar på personlighetstest:


Du har det ganska bra – både i stort och smått 

Du har en inre säkerhet, och du har också förtroende för andra. Du litar på dem och att de menar vad de säger. Du blir inte ofta upprörd eller arg. Blir du det så försöker du analysera orsakerna. Du känner dig själv ganska bra. Du vet vad du är bra på och vad du inte klarar så väl. Du lär också känna andra, du lyssnar på dem och tar del av deras åsikter. Dessutom kan du mycket väl följa deras råd om du själv tycker att de är kloka.

Du tar inte illa vid dig av kritik. Du lyssnar, väger för och emot. Du accepterar att det finns olika meningar om saker. När det gäller viktiga beslut i livet går du ganska mycket på din känsla och intuition. Var bara lite försiktig med intuitionen, den funkar bäst i samarbete med sunda förnuftet. Om du satsar fel så kan du förlåta dig själv. Sedan du lovat dig själv att inte göra samma misstag om igen.För att förbli lugn och säker i livet kan du ha följande grundregler i minne, eller på en lista på kylskåpet: Jag har rätt att ändra åsikt.Jag har rätt att vara ointresserad av en del saker.Jag har rätt att säga nej utan att känna mig skyldig.Jag har rätt att göra fel.Jag har rätt att be någon annan om en tjänst.Jag har rätt att inte behöva redogöra för mina skäl.Jag har rätt att leva som jag önskar så länge det inte skadar eller hindrar någon annan.En fara som du löper är att fastna i din fina livsfilosofi. Tänk lite längre och större. Tänk efter hur du vill leva om fem år. Vidga dina visioner. Det är aldrig fel att sätta fart på fantasin – även om visionerna inte blir verklighet. 


 DIN PERSONLIGA MÅ – BRA FORMEL  Element: trä Årstid: vår 


När du är frisk och mår bra har du också stor intuition. Du är driven och oberoende. Öka din emotionella och psykiska hälsa så här:·        Trämänniskor kan av naturen vara själviska. Försök att ha medkänsla och ta hänsyn till andra människor och tillåt dig själv att älska utan förbehåll.·        Du har en tendens att vackla då och då. Utveckla och använd din intuition för att hitta känslan av vad som är rätt och riktigt.·        Du har lätt för att drabbas av dålig matsmältning, kväljningar, illamående och andra matsmältningsproblem. Undvik kraftig, fet mat och överdriv inte alkoholintaget.·        Trämänniskor blossar fort upp och blir arga, vilket kan leda till hälsoproblem som högt blodtryck. Lugna ner dig och slappna av istället. Regelbunden massage hjälper dig att släppa på trycket.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ines - 17 januari 2013 19:57

Har klippt håret idag i  min nya hemby. Nöjd med resultatet.   ...

Av Ines - 17 januari 2013 19:51

Vem känner inte igen sig?   http://fredrik.cafe.se/mina-ursakter-for-den-sparsamma-blogguppdateringstakten/   ...

Av Ines - 12 januari 2013 18:34

Nu har jag sett byns skidspår! Blir onekligen sugen att fixa nya skidor...       Hur fina som helst.       Dubbelspår med gott om plats.    ...

Av Ines - 12 januari 2013 18:27


Vissa människor ska som bara finnas. De har funnits alltid. Men så kommer budet att vår förre partiledare:       Lars Werner gått bort.      Jag önskar inte livet ur någon, men hade kännts mer logiskt med CH Hermansson.... ...

Av Ines - 12 januari 2013 18:20

Jag kan bli galen på alla dessa val...elavtal, mobil, telefonabbonemang, internetuppkoppling... När jag flyttade upp igen så fattade inte jag att jag kunde tagit med mitt avtal.   Nä, jag hamnade på nåt dyrt tillsvidareavtal! Men det lokala elbol...

Presentation

Omröstning

Längtar till semestern?
 Ja
 Nej
 Har ingen semester.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Stoppa FRA-lagen


Ovido - Quiz & Flashcards