Alla inlägg den 5 mars 2009

Av Ines - 5 mars 2009 20:15

Jag hittade ett svar på ett personlighetstest jag gjorde för länge sedan. Nu har jag inget minne av, var det var. Jag har inte ens kvar kompisen som tipsade mig om det heller. Men det här var ju lite kul att titta på ändå.  Jag ska definitivt sätta upp en lapp på kylskåpet om minnes-reglerna. 

1.Jag har rätt att ändra åsikt.

2. Jag har rätt att vara ointresserad av en del saker.

3.Jag har rätt att säga nej utan att känna mig skyldig.

4. Jag har rätt att göra fel.

5. Jag har rätt att be någon annan om en tjänst.

6. Jag har rätt att inte behöva redogöra för mina skäl.

7. Jag har rätt att leva som jag önskar så länge det inte skadar eller hindrar någon annan.


Svar på personlighetstest:


Du har det ganska bra – både i stort och smått 

Du har en inre säkerhet, och du har också förtroende för andra. Du litar på dem och att de menar vad de säger. Du blir inte ofta upprörd eller arg. Blir du det så försöker du analysera orsakerna. Du känner dig själv ganska bra. Du vet vad du är bra på och vad du inte klarar så väl. Du lär också känna andra, du lyssnar på dem och tar del av deras åsikter. Dessutom kan du mycket väl följa deras råd om du själv tycker att de är kloka.

Du tar inte illa vid dig av kritik. Du lyssnar, väger för och emot. Du accepterar att det finns olika meningar om saker. När det gäller viktiga beslut i livet går du ganska mycket på din känsla och intuition. Var bara lite försiktig med intuitionen, den funkar bäst i samarbete med sunda förnuftet. Om du satsar fel så kan du förlåta dig själv. Sedan du lovat dig själv att inte göra samma misstag om igen.För att förbli lugn och säker i livet kan du ha följande grundregler i minne, eller på en lista på kylskåpet: Jag har rätt att ändra åsikt.Jag har rätt att vara ointresserad av en del saker.Jag har rätt att säga nej utan att känna mig skyldig.Jag har rätt att göra fel.Jag har rätt att be någon annan om en tjänst.Jag har rätt att inte behöva redogöra för mina skäl.Jag har rätt att leva som jag önskar så länge det inte skadar eller hindrar någon annan.En fara som du löper är att fastna i din fina livsfilosofi. Tänk lite längre och större. Tänk efter hur du vill leva om fem år. Vidga dina visioner. Det är aldrig fel att sätta fart på fantasin – även om visionerna inte blir verklighet. 


 DIN PERSONLIGA MÅ – BRA FORMEL  Element: trä Årstid: vår 


När du är frisk och mår bra har du också stor intuition. Du är driven och oberoende. Öka din emotionella och psykiska hälsa så här:·        Trämänniskor kan av naturen vara själviska. Försök att ha medkänsla och ta hänsyn till andra människor och tillåt dig själv att älska utan förbehåll.·        Du har en tendens att vackla då och då. Utveckla och använd din intuition för att hitta känslan av vad som är rätt och riktigt.·        Du har lätt för att drabbas av dålig matsmältning, kväljningar, illamående och andra matsmältningsproblem. Undvik kraftig, fet mat och överdriv inte alkoholintaget.·        Trämänniskor blossar fort upp och blir arga, vilket kan leda till hälsoproblem som högt blodtryck. Lugna ner dig och slappna av istället. Regelbunden massage hjälper dig att släppa på trycket.


Av Ines - 5 mars 2009 17:18

Ingen son i sikte. Inte i dag i alla fall. Har gått an och städat som en tok inför besöket. Nästan risk för att han inte blir insläppt om han ger mig för mycket städtid?


Senaste budet är i morgon förmiddag. Den som lever får se...


Ha en bra kväll!

Av Ines - 5 mars 2009 17:02

Det här kom i min mail:


NYHET!

Incoco - flaskfritt nagellack


Med Incocos flaskfria nagellack slipper du kladd och torktid!


Lacket lanserades på Sephora under 2008 och gjorde stor succé.


Incoco består av 100 % nagellack men är torrt och enkel att applicera. Ett paket består av 20 strips i olika storlekar. Du applicerar lätt en stripe genom välja rätt storlek och trycka den mot nageln.


En stripe består av bas, färg och topplack för ett perfekt resultat. Nagellacket håller upp till 14 dagar.



Finns i 10 olika nyanser på alla KICKS.  Pris 69 kr



Eller iaf nästan. Kom ett mail från Kicks. Absolut något för partypinglan. Står ju TVÅ 50-årskalas för dörren!


Ha en bra dag!

Av Ines - 5 mars 2009 13:34




Nä, blev ju aldrig att jag gav:



paketet.


Mottagaren påstod sig vara det ärligaste som fanns, och då kändes det lite fel med mitt innehåll. I dag öppnade jag det själv och städar så otroligt bra till musiken.

Ha en bra dag!

Av Ines - 5 mars 2009 08:35

Åh, så himla arg jag skulle bli! Det här känns inte rättvist helt enkelt:


http://www.kuriren.nu/nyheter/artikel.aspx?articleid=4657154

Det låter ju inte klokt, men konsekvensen skulle väl bli detsamma om hon bor kvar i huset efter skilsmässan? Då måste man väl också lösa ut den som flyttar ut? Det är bara i det här fallet pengarna hamnar som skadestånd helt enkelt.

Av Ines - 5 mars 2009 08:26

I dag kommer han! 



Japp, det var iaf vad han sa i tisdags. Vi får väl se. Han har bokat biljett till Sofia Karlssons konsert i Umeå i helg.


Ha en bra dag!

Presentation

Omröstning

Längtar till semestern?
 Ja
 Nej
 Har ingen semester.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Stoppa FRA-lagen


Ovido - Quiz & Flashcards