Alla inlägg den 30 mars 2009

Av Ines - 30 mars 2009 22:57

Att vara stark är inte att aldrig falla

Att alltid veta. Att alltid kunna

Att vara stark är inte att alltid orka skratta, att hoppa högt eller vilja mest.

Att vara stark är inte att lyfta tyngst, att komma längst, eller att alltid lyckas.


Att vara stark är att se livet som det är, att acceptera dess kraft,

att ta del av den. Att falla till botten och slå sig hårt.

Att vara stark är att våga hoppas när ens tro är som svagast.

Att vara stark är att se ljus i mörkret och att alltid kämpa för att nå dit.


Okänd


(hittad på en jobb-toalett idag.)

Av Ines - 30 mars 2009 22:46

Jag har avslutat min arbetsdag i dag med ett besök hos frissan. Äntligen! Efter tre tappra försök att boka tid, (som jag sen tvingats avboka pga jobb) så var det mer än välbehövligt...


Körde den tuffa varianten: Du får fria händer!


Sen fick jag komplimanger av två kompisar, så kanske det blev bra? Har försökt ta bild men jag är ju så kritisk till bilder på mig själv.


God kväll!

Av Ines - 30 mars 2009 22:36

Det är sånt här som kan göra mig vansinnig:



...komma till jobbet samtidigt som bussen!


I morse vågade jag inte chansa med buss, efter att ha blivit frånåkt förra veckan trots (i mitt tycke) goda marginaler. Så just nu känns det som att mitt busskort ligger på minus?


Skönt att ha promenadavstånd tre dagar den här veckan. Inte för att det får mitt busskort att gå med vinst, men spara tid och humör på morgonen.


God kväll!

Av Ines - 30 mars 2009 07:35



http://www.faktum.nu/default.aspx

Av Ines - 30 mars 2009 07:01

Tänk vad ett vänligt bemötande kan göra underverk? Blir alltid lika glad av Kurirens god morgon till mig som läsare:


God morgon, alla läsare!


Nåt för andra att ta efter....

Presentation

Omröstning

Längtar till semestern?
 Ja
 Nej
 Har ingen semester.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Stoppa FRA-lagen


Ovido - Quiz & Flashcards