Alla inlägg den 4 mars 2009

Av Ines - 4 mars 2009 16:24

Svårigheter

gör att man blir stark,

lär sig tänka och mognar.


Från Tankar om framgång av Gunnel och Kjell Swärd.

Av Ines - 4 mars 2009 15:45

Kungen har ansökt om pengar till bröloppet med stort B. Det mellan Victoria och Daniel förstås.

http://aftonbladet.se/nyheter/article4552078.ab 


Kan ingen tipsa Kungen att ge sig ut i bloggvärlden? Jag menar, Sam the Ham har ju lovat ta notan?

Skit i cashen, kungen! Jag tar hela notan!


Om nån frågar mig så tror jag nog jag skulle välja bio?


Kolla själv och välj:


http://www.alltomstockholm.se/shoppingmode/article42932.aos

Av Ines - 4 mars 2009 14:31



Jag tänker inte spamma er speciellt ofta, så var snäll att offra nån minut på detta lilla mail.

Det är kristider, folk i drivor sägs upp från sina jobb. Behovet av att dela på arbeten genom att införa en sextimmarsdag har aldrig varit större. Kritiker kommer att säga att vi inte har råd just nu, men den verkliga frågan är om vi har råd att fortsätta jobba åtta timmar?

Vi har blivit 658 medlemmar i gruppen, men jag tror det finns många fler sympatisörer där ute. Vi måste inse att vi tillsammans har makten att påverka och åstadkomma en förändring, och ju fler vi är, desto starkare blir vi. När vi blir riktigt många så kan det faktiskt hända något. Vi måste våga tro på att en förändring är möjlig, men vi måste hjälpas åt.

Till att börja med så bör vi bli fler medlemmar, så jag utmanar dig att bjuda in alla dina vänner till denna grupp, så kanske vi kan sätta igång en kedjereaktion som får allt fler att gå med.

Om några månader, när vi förhoppningsvis blivit betydligt fler, och vårsolen ger oss ny energi, så kan vi kanske på allvar börja diskutera hur vi ska organisera oss. Det behöver inte krävas några större uppoffringar. Om vi alla tillsammans gör väldigt små uppoffringar så blir den totala effekten ändå stor.

Vi kan starta en hemsida, en lobbyistgrupp eller organisation, producera affischer, skriva insändare, delta i debatter, etc, etc, möjligheterna är oändliga! Det går alldeles utmärkt att påverka politiken utanför partipolitikens strikta ramar.

Så våga tro att detta kan bli något mer än en facebook-grupp. Att en förändring är möjlig.

Diskutera gärna i gruppen, och vänta inte på att jag ska styra upp något. Jag är en av er, och den som känner sig manad att styra upp något projekt har goda förutsättningar att göra det med 658 sympatisörer i gruppen, utnyttja den möjligheten och tillgången. Och ju fler vi blir desto bättre förutsättningar får vi att organisera något.

Vi ses!
/Tobias

Av Ines - 4 mars 2009 13:36

Lite sugen blir jag ju att anta utmaningen! Inspirerad av alla födelsedagskort jag håller på med...


Spana in hos nettan: Skisstävling mars

Av Ines - 4 mars 2009 11:49

Just nu är det nästan omöjligt att läsa nyheter från "hemmaplan". Det skrivs kilometervis om rättegången som följs av i princip hela Sverige. Kan bara instämma i Luddes inlägg (Kurirens bloggare):


Här finns bara förlorare
Ludde Wästfelt

2009-03-03 22:28


Dessutom kommer jag på mig själv med att jag blir snudd på hämdlysten. Åklagarna anklagas att pressa den åtalade för hårt. Men herregud! Visade människan Caroline nån sympati? Han har dödat, skändat , misshandlat henne. Har han någon som helst rätt....men så slår det mig plötsligt att nää, att hemfalla till hämd eller annat löser absolut ingentig.


Det vore som att säga att våld löser vi med ännu mera våld.

Av Ines - 4 mars 2009 11:16

Onsdagskväll i Ålidhemskyrkan  16.30-21

Mat, Mingel, Mässa


Soppa   16.30-
18.15  

Middagsservering

Du kan äta en måltid till ett överkomligt pris i kyrkan 
(även vegetariskt alternativ)

Presentation

Omröstning

Längtar till semestern?
 Ja
 Nej
 Har ingen semester.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Stoppa FRA-lagen


Ovido - Quiz & Flashcards