Alla inlägg den 11 mars 2009

Av Ines - 11 mars 2009 21:02

Igår löste det sig med ny skärm. Nästan pinsamt att upptäcka vad jag haft för fel, faktiskt.


Fick "teknisk support" med skärmen: Dra ut kablarna från den gamla, plugga in dem här i hårddisken och sen ska det funka. Ok, jag började med att kolla vilken sladd som gick til min gamla skäm. Blev väldigt fundersam? Va, den är ju lös...! Ehh? Kopplade in den i min gamla skärm och voilá! Den fungerade igen! Jag hade fått en kabel att lossna så den var helt enkelt utan ström. Genant var ordet.


Ha en bra kväll!

Av Ines - 11 mars 2009 20:50

I morse behövde jag inte alls betala på morgonen! Missade den buss jag hade tänkt ta....hamnade i dilemma ett tag...men tog nästa buss. På den funkade inte biljettautomaten och då sa busschauffören väldigt vänligt: Idag bjuder jag dig på en åktur! Blev ju nästan snöpligt att det bara var fyra stationer.


Till eftermiddagen hade jag iaf tänkt klart och kommit fram till att jag köper månadskort. Det får bära eller brista. Så många resor behöver jag ju inte göra för att gå med vinst. Egentligen.


Ha en bra kväll!

Av Ines - 11 mars 2009 07:53

Mitt lång-vick är slut nu. I dag blir det förskolans värld igen. I alla fall för idag, i morgon står skrivet i stjärnorna... Det värsta är väl det "tunga beslutet" om jag ska köpa månadskort på bussen, eller inte? Var kommer jag att hamna? Efter busslinjen, i närheten så det blir gångavstånd, eller i sidled så jag tar bil?


Ha en bra dag!

Av Ines - 11 mars 2009 07:42

Fem sanningar om rädsla.

  • Rädslan kommer aldrig att försvinna så länge som du fortsätter att växa.
  • Det enda sättet att bli fri från rädslan att göra något speciellt är att gå ut och göra det.
  • Det enda sättet att få en bättre självkänsla är att gå ut ...och göra det man är rädd för.
  • Det är inte bara jag som upplever rädsla varje gång jag är på okänd mark, det gör alla andra också.
  • Att ta sig igenom rädslan är mindre skrämmande än att leva med den underliggande rädsla som kommer från en känsla av hjälplöshet.

Susann Jeffers. 

Av Ines - 11 mars 2009 06:55

Onsdagskväll i Ålidhemskyrkan:  16.30-21

Mat, Mingel, Mässa


Soppa   16.30-
18.15  

Middagsservering

Du kan äta en måltid till ett överkomligt pris i kyrkan 
(även vegetariskt alternativ)

Presentation

Omröstning

Längtar till semestern?
 Ja
 Nej
 Har ingen semester.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Stoppa FRA-lagen


Ovido - Quiz & Flashcards