Alla inlägg den 27 april 2008

Av Ines - 27 april 2008 22:54

Har varit på trädgårdsmässa idag. Två trädgårdsfantaster som inte skulle köpa nånting!Kollade innan om jag skulle ta ut pengar. NEJ! Vi ska ju inte ha nåt...jag löser in dig. Åh, det började redan i entrén. Hur vackra blommor som helst. Sen kom vi till:  Fröpåsar Hur många sorter finns det? Egentligen? Nädå, vi klarade oss här med. Hihi, du har ju till och med dubletter! Men sen kom vi till några fina plattor som egenligen var kakelplattor...hur snygga som helst. Då kom avslöjandet! Alltså, jag har trehundra kronor...om du vill så...NÄ! Det är fusk, jag har en tjuga.


Det här trollet hade ju varit helt ok att skrämma grannarna med?


Stentroll


Priset? Bara sjuttontusen!


Aningens billigare med en skylt förstås:

Skylt


Kollade inte vad den kostade men hade absolut kunnat tänka mig att köpa.


 Men nöjd och belåten med oss själv knallade vi ut och det enda vi hade i händerna var gratiskataloger, nåt visitkort men för övrigt? Inget köpt! Vi fixade uppdraget! Vågen för oss! Däremot misslyckades vi i planen att byta till sommardäck på min bil. Shit, vad jag kan bli less. Jag hatar när det hänger på styrkekraft för att det ska lösa sig. Fastrostade däck ÄR inte kul.  God kväll!

Av Ines - 27 april 2008 07:37

Hittade en film jag vill se av en slump:


Nu eller aldrig.


När Carter Chambers för länge sedan gick på college, föreslog hans filosofiprofessor att eleverna skulle sammanställa en lista på saker de ville se, göra och åstadkomma i sina liv. Han kallade det för en"bucket list"efter uttrycket"kick the bucket"som betyder"trilla av pinn". Affärsmannen och miljardären Edward Cole har däremot aldrig sett en lista utan slut.
Carter och Edward hamnar i samma sjukhusrum och har nu mycket tid att fundera på både vad som komma skall och det förflutna, och då inte minst hur mycket de har rått över själva i sina liv. Trots sina olikheter upptäcker de snart att de har två stora saker gemensamt: Ett behov att förlika sig med de personer de varit och alla val de har gjort, och en ohämmad önskan att tillbringa sin resterande tid med att göra allt som de drömt om.


Av Ines - 27 april 2008 07:26

Grattis Johan!

Grattis!

Ha en bra födelsedag. Jag firar dig när jag kommer...presenten är fixad.
Åh, vad det hade varit roligt att vara i Luleå idag!

Kram på dig!

Presentation

Omröstning

Längtar till semestern?
 Ja
 Nej
 Har ingen semester.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Stoppa FRA-lagen


Ovido - Quiz & Flashcards