Alla inlägg den 14 april 2008

Av Ines - 14 april 2008 22:53

Nä, ingen kul läsning alls...men insåg plötsligt att det är hög tid att uppdatera sig. Vare sig jag vill eller inte så kommer frågorna. Vad svarar jag, om jag inte vet? Dagens samtal på skolan handlade idag till väldigt stor del om Engla och hur hon mördades. Kan det hända här? Kan det hända oss?


Själv har jag bara konstaterat att ett barn är försvunnet och att ett helt samhälle gått man ur huse för att leta. Behöver jag veta mer? Frossa i mammans skräck, förtvivlan eller nu, i hennes stora sorg? Nää, absolut inte! Jag kan sända en tanke och visa min medkänsla med ett ljus...men i övrigt finns det inget jag kan göra.


Men om jag i mitt jobb möter barn som frågar och vill veta? Då måste jag ta mitt vuxenansvar och lyssna och svara så gott det går. Så jag gjorde en runda på Aftonbladets nättidning och spanade in deras samlingsajt.


Aningens bättre förberedd i morgon om någon fortfarande frågar. 

Av Ines - 14 april 2008 22:02

Är det nån idé att försöka ha en plan? I morse var målsättningen att komma i säng till ca halv tio? Är jag det? Njet, snart tio och fortfarande uppe!


Mensnart så är det dax...Har lyckats med att komma hem och glömt köpa mjölk så bara det tog ju en kvart extra. Tiden har som en märklig förmåga att bara försvinna? Fler än jag som upplevt det?


Nu har jag hypnotiserat mina plantor och jag tror banne mig att jag fått dem att växa. Ska iaf ta med mig en för delning i morgon när jag har bil. Så var det plötsligt fyra. Annars finns det en plan att de traditionsenliga solrosorna oxå ska planteras i morgon. Japp, det blir en dag i blommornas tecken.


God Natt! 

Av Ines - 14 april 2008 21:59

Grattis!  Blommor. Dagens födelsedagsbarn är två...så denna buket får fara både norrut och sen ett jätteskutt till Malmö! Grattis Maja och Harald.Hoppas er dag varit fylld med tårta, paket och annat kul. 

Av Ines - 14 april 2008 21:54

I kväll gjorde jag som många andra och visar min sympati för Englas familj och vänner. Mitt ljus för Engla  Har fått en del sms om att ikväll tänder vi ljus klockan nio och visar vårt stöd till Englas anhöriga.  

Presentation

Omröstning

Längtar till semestern?
 Ja
 Nej
 Har ingen semester.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Stoppa FRA-lagen


Ovido - Quiz & Flashcards